تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۷۷۴
کد خبر: ۲۴۸۴۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه ۱۰۰هزار تُنی سنگ‌ آهن در تکاب افتتاح شد

‌می‌متالز - همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، واحد صنعتی خُردایش، جداسازی و دانه‌بندی سنگ‌ آهن با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰هزارتُن محصول و هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در روستای گوله‌گوله بخش تخت سلیمان باحضور فرماندار و امام جمعه تکاب افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، فرماندار تکاب روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از این واحد صنعتی و معدنی با گرامیداشت دهه فجر گفت: اداره‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل این شهرستان در خدمت جهادگران اقتصادی و کارآفرینان عرصه تولید هستند.

امیر ستوده‌فر با بیان اینکه ادارات و بانک‌های شهرستان برای همکاری با صنعت‌گران و کارآفرینان نباید کوتاهی و کم‌کاری کنند، افزود: با اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی از جمله کارخانه سنگ آهن گوله گوله تکاب، اشتغال، رفاه و آسایش به مردم هدیه می‌شود از این‌رو ادارات باید مشکلات واحد‌های صنعتی وابسته به معادن را سریع حل کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه روز به روز شاهد گسترس فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در منطقه باشیم، بیان کرد: بخش‌های گردشگری و معادن طلا و سنگ از مهمترین ظرفیت‌های تکاب هستند و باید با تلاش و سرمایه‌گذاری کارآفرینان و همکاری ادارات شهرستان از این پتاسیل‌ها در راستای تولید و اشتغال استفاده شود.

فرماندار تکاب با بیان اینکه واحد کنسانتره آهن نیز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی معدن سنگ آهن گوله‌گوله در آینده احداث خواهدشد، اظهارداشت: مردم این شهرستان باید از فعالیت‌های معدنی و صنعتی وابسته به معادن بهره‌مند شوند و به گونه‌ای نباشد که آسیب‌های‌ای فعالیت‌ها متوجه مردم و منافع آن برای دیگران باشد.

کارخانه ۱۰۰هزار تُنی سنگ‌ آهن در تکاب افتتاح شد

ستوده فر با قدردانی از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای راه اندازی واحد صنعتی سنگ آهن در تکاب ادامه داد: معدن سنگ آهن روستای گوله‌گوله با راه‌اندازی واحد صنعتی فرآوری این ماده معدنی و تلاش آقای کاویانی، مدیر این پروژه در راه توسعه شهرستان، به مسوولیت‌های اجتماعی خود در برابر مردم منطقه عمل کرده و این رویه برای سایر معدن داران نیز باید الگو قرارگیرد.

وی با بیان اینکه به‌صورت شبانه روزی در خدمت جهادگران اقتصادی و کارآفرینان هستیم اضافه کرد: معادن فعال در تکاب نباید مسوولیت اجتماعی خود را رها کرده و توسعه راه‌ها و روستا‌ها را فراموش کنند.

امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه توزیع امکانات با رویکرد عدالت محوری از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است، گفت: راه اندازی واحد صنعتی در تکاب که موجب مشغول به کارشدن ده‌ها کارگر شده یک جهادی اقتصادی ماندگار و سرمایه گذاری کارآفرینان موجب افتخار منطقه است.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای ایجاد تولید و اشتغال جوانان در تکاب یک کار جهادی و مایه مباهات و خوشحالی است افزود: امیدواریم با رویکرد‌های جهادی و تلاش مسوولان و همت صنعت‌گران و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در همه زمینه‌های تولیدی و اقتصادی به خودکفایی برسیم.

کارخانه ۱۰۰هزار تُنی سنگ‌ آهن در تکاب افتتاح شد

با راه‌اندازی واحد صنعتی خُردایش و جداسازی سنگ آهن در ارتفاعات روستای گوله‌گوله تکاب سالانه ۱۰۰ هزار تُن محصول نهایی و ۴۰۰ هزار تن باطله معدنی تولید و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های کنسانتره و ذوب آهن استان‌هاب هم‌جوار تامین می‌شود.

افتتاح این کارخانه فرآوری و دانه بندی سنگ آهن برای ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار و برای ۴۰۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

بهره‌برداری از ایستگاه هواشناسی شهر تخت سلیمان

بهره برداری از ایستگاه تمام خودکار و هوشمند هواشناسی شهر تخت سلیمان روز چهارشنبه با حضور فرماندار و امام جمعه تکاب و مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با ۱۰ میلیارد ریال هزینه آغاز شد و با افتتاح آن تعداد ایستگاه‌های هواشناسی در تکاب به ۲ واحد رسید.

این ایستگاه هواشناسی، یک ایستگاه اقلیم شناسی و گردشگری برخط است که علاوه بر تامین اطلاعات آب و هوایی برای گردشگران منطقه، در زمینه‌های مدیریت شهری و بحران و انرژی‌های نوین نیز کاربرد دارد.

همچنین به‌مناسبت دهه فجر ۱۹ طرح زیربنایی و عمرانی با ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در روستا‌های بخش تخت سلیمان تکاب که با مشارکت دهیاری‌ها اجراشده، مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۴۳ طرح مختلف زیرساختی، عمرانی، صنعتی، تولیدی و کشاورزی با یک‌هزار و ۲۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه در تکاب به بهره‌برداری رسید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده