تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۴۸۴۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با حضور استاندار هرمزگان:

عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره آهن فین بندرعباس آغاز شد

‌می‌متالز - همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر عملیات اجرائی کارخانه کنسانتره آهن فین بندرعباس با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن در سال با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، استاندار هرمزگان عصر سه‌شنبه در آیین عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن آک‌کهور فین گفت: در سطح ملی نیازمند این هستیم که تا سال ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم و یکی از چالش‌های ما برای این مهم تامین سنگ آهن بوده و لازم است زنجیره کامل توسعه پیدا کند.

مهدی دوستی افزود: در خصوص معادن، استان هرمزگان حرکتش تاکنون متکی بر کانی‌های فلزی بوده است که برنامه‌های ویژه‌ای برای کانی‌های غیرفلزی داریم و در نخستین گام یک شهر شیشه را در نظر گرفته و زیرساخت‌های آن در حال مهیا شدن است.

وی بیان داشت: اگر برق، آب، گاز و راه را فراهم کنیم خود توسعه اتفاق خواهد افتاد، در هرمزگان مدل سرمایه گذاری و کیف سرمایه گذاری طراحی شده و اعطای مجوز‌ها به سرمایه گذاران در حوزه‌های معادن، کشاورزی، شیلات و بخش‌های دیگر با این مدل تسهیل خواهد شد.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: یک بسته تقسیمات کشوری داریم که در آن جناح، فین، توکهور و هشتبندی، قلعه قاضی و تخت وجود دارند و در این بسته، فین یکی از نخستین مناطقی خواهد بود که مقدمات آن هم فراهم شده است، بازسازی خرابی از زلزله نیز امیدواریم با سرعت بخشیدن تزریق اعتبارات کار هم سرعت بگیرد.

وی عنوان کرد: در بحث آب فین و رضوان هم در تلاش هستیم پرونده آب این ۲ منطقه را با اعتبار ویژه‌ای بسته شود و آب پایدار به این مناطق نیز برسد.

دوستی تصریح کرد: در سفر رییس جمهور تسهیلات بسیاری را در حدود ۱۴۴ هزار میلیارد ریال گرفته ایم و لازم است با استفاده از این تسهیلات باغات کهنه ما جمع شده و نوسازی شوند.

وی بیان داشت: فین یکی از این مناطق است که باید کشاورزی در آن بروزرسانی شود و قطعا از ابتدای سال روند پرداخت تسهیلات برای این امر را آغاز خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با اصلاح باغات و نخیلات می‌توانیم حداقل تولید و بهره‌وری را تا هفت برابر افزایش دهیم، چرا که معتقدیم اگر ما بتوانیم بخش کشاورزی را ثروتمند کنیم از مازاد ثروت آن‌ها، توسعه در سایر بخش‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

این واحد تولید کنسانتره توسط شرکت معدنی سنگ آهن آک کهور در مساحتی به متراژ ۱۵ هکتار با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد.

این پروژه قرار است از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن که از معدن آک کهور استحصال می‌شود در سال ۵۰۰ هزار تن کنسانتره تولید کند و بنا است این پروژه تا بهمن سال آینده راه اندازی شود.

کاربرد این محصولات تولیدی، تامین خوراک واحد‌های گندله سازی در زنجیره فولاد بشمار می‌آید.

میزان اشتغال زایی مستقیم کارخانه کنسانتره فین نیز ۱۷۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم آن ۵۰۰ نفر خواهد بود و انتظار می‌رود در فاز دوم طرح نیز به میزان قابل توجهی اشتغال‌زایی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده