تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۴۸۵۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فاز اول کارخانه کنسانتره مجتمع فولاد گروس بیجار به بهره برداری رسید

‌می‌متالز - در دهمین روز از دهه فجر چهل و سومین سالروز انقلاب اسلامی ایران، با حضور استاندار کردستان، فاز اول کارخانه کنسانتره مجتمع فولاد گروس بیجار روز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان عصر امروز در آیین بهره برداری از این کارخانه گفت: با تکمیل پروژه‌های فولاد در شهرستان بیجار و استان، از خام فروشی جلوگیری می‌شود و به تناسب افزایش اشتغالزایی در منطقه و مهاجرت معکوس شدت خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل و بهره بهرداری فاز اول مجتمع فولاد کردستان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است تصریح کرد: سال ۱۳۹۷ زیر ساخت‌های اولیه این پروژه آغاز شد و پس از سه سال، فاز اول به بهره برداری رسید.

استاندار کردستان اظهار داشت: با تکمیل فاز اول، بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی در سه شیف کاری و جذب نیرو‌های بومی منطقه آغاز شده است و طرح آهن اسفنجی سال آینده کلنگ زنی خواهد شد و به سمت تکمیل زنجیره فولاد گام برخواهیم داشت.

او تصریح کرد: شعار مانع زادیی‌ها در فاز عملی ادامه خواهد داشت و پشتیبانی از تولید با قدرت بیشتر از تولیدکنندگان در سال آینده ادامه خواهد یافت.

در ادامه، با حضور استاندار کردستان در دورترین روستای شهرستان بیجار، روستای تکیه، پروژه گازرسانی به این روستا به بهره برداری رسید.

زارعی کوشا در این آیین گفت: بیش از ۹۸.۷ درصد استان کردستان با افتتاح این پروژه‌ها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

زارعی کوشا اظهار داشت: جمع کل پروژه‌های مورد بهره برداری در دهه فجر امسال در استان کردستان، ۲۲۸ پروژه با اعتباری افزون بر یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تعریف شده است که شامل گازدار شدن ۴۵ روستا، ۱۳۳ واحد تولیدی و صنعتی، ۱۴ مورد بهره برداری از طرح‌های زیربنایی و مقام سازی و ۳۶ مورد گازرسانی روستا‌های جدید است.

استاندار کردستان امروز پنجشنبه به شهرستان بیجار سفر کرد و ضمن حضور در مزار شهدا، از پیاده‌راه اردلان و بازار قدیمی سرپوشیده این شهر هم بازدید کرد.

بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شمال شرق سنندج، مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده