تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۴۸۴۶
سرویس خبر : محیط زیست

آلودگی هوا مشکل همیشگی چینی ها با تولید فولاد در زمستان

می متالز - تدابیر چین برای کاهش آلودگی هوا از طریق محدود کردن تولید فولاد یا به حد کافی دقیق نیست و یا تأثیر چندانی ندارد.
آلودگی هوا مشکل همیشگی چینی ها با تولید فولاد در زمستان

به گزارش می متالز، برنامه کاهش تولید در استان های هبی، پکن و تیانجین در اواسط نوامبر کلید خورده اما نشانه ای از بهبود وضعیت هوا دیده نمی شود. طبق آمار وزارتخانه محیط زیست چین از زمان آغاز این محدودیت ها ، این مناطق ذکر شده عامل آلودگی بیشتری بوده اند . شاخص آلودگی هوا در ۳۲ شهر چین به بیش از ۲۰۰ متر مکعب رسیده و در ۱۷ شهر دیگر حتی به ۳۰۰ مترمکعب یا بیشتر هم افزایش یافته است.

بسیاری از فعالان بازار فولاد رسیدن آلودگی هوا به این میزان را دلیلی بر ناکارآمدی سیاست کاهش تولید در فصل زمستان می دانند . طبق برآوردهای پلتس بین ۳۱ ماه مارس تا ۱ اکتبر حدود ۴۴ میلیون تن ظرفیت بلا استفاده شمش چدن در برخی مناطق عمده تولید فولاد چین وجود داشته است . میزان کاهش تولید امسال نسبت به سال گذشته که ۵۹ میلیون تن شمش چدن از ظرفیت ها کاسته شد کمتر می باشد.

از هفته گذشته تاکنون موجودی میلگرد و مفتول در چین روبه افزایش بوده درحالیکه اوایل اکتبر این موجودی کاهش یافته بود . ظاهراً میزان عرضه اخیراً بیش از تقاضا شده و بعید به نظر می رسد کارخانه ها میزان تولید خود را کاهش دهند بنابراین روند افت قیمت ها ادامه خواهد داشت . در تاریخ ۲۷ نوامبر قیمت میلگرد در پکن در مقایسه با اوایل نوامبر بیش از هزار یوآن کاهش داشت و به ۳ هزار و ۶۰۰ یوآن / تن رسید و اگر این روند با سرعت ادامه یابد و همچنین حاشیه سود آنها کاهش داشته باشد آنوقت شاید تولیدکنندگان کاهش تولید را در برنامه قرار دهند.

قبل از اینکه تولیدکنندگان چینی به کاهش تولید روی آورند باید در دوره ای حتی زیر قیمت تولید هم فروش داشته باشند . در هر صورت با توجه به شرایط فعلی آلودگی هوا در مناطق شمالی چین فولادسازان این مناطق در ماه دسامبر تحت سختگیری های بیشتری قرار خواهند گرفت که شاید حجم تولید در این کشور کمی تحت نظم و قاعده قرار گیرد.

عناوین برگزیده