تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۴۸۴۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نخستین اطلس جامع مس ایران ایجاد خواهد شد

‌می‌متالز - تفاهم‌‎نامه مشترکی جهت همکاری ز و موسسه پژوهشی و آموزشی دانشگاه تهران و ایمیدرو (یونیدرو) در راستای بهره‌مندی از پتانسیل‌های طرفین منعقد و امضا شد.

به گزارش می‌متالز، با توجه به تاکید بهرام شکوری، رئیس انجمن مس ایران در راستای اجرایی بودن و منتفع شدن اعضای انجمن مس ایران و فعالان این حوزه از تفاهم‌نامه، جلساتی با حضور طرفین برگزار شده و در نتیجه این جلسات اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

طبق این تفاهم‌نامه، اولین دوره آموزش آزاد یونیدرو با مشارکت انجمن مس ایران برگزار خواهد شد که در آغاز همکاری، این دوره در سطوح مدیریتی با اعطای مدرک رسمی دانشگاه تهران و مورد تایید وزارت علوم و قابل ترجمه خواهد بود و در دوره‌های بعدی امکان حضور در رده‌های دیگر نیز فراهم می‌شود.

همچنین برای نخستین بار در حوزه مس کشور، اطلس جامع مس ایران با همکاری مشترک انجمن مس و یونیدرو ایجاد خواهد شد. این اطلس برای سرمایه‌گذاران، مدیران، سیاست‌گذاران و به طور کلی جامعه مس کشور بسیار مفید خواهد بود تا تصویری روشن از وضعیت ظرفیت‌ها، جانمایی واحد‌های فعال و طرح‌ها، زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت مس و همچنین توازن حلقه‌های مختلف زنجیره مس در مناطق جغرافیایی کشور داشته باشند و بر اساس اطلاعات صحیح و جامع تصمیم‌گیری کنند.

بر اساس گزارشی از انجمن مس ایران، این اطلس تصمیمات دقیق‌تر و مبتنی بر اطلاعات ترکیبی به روز را برای فعالان این حوزه امکان‌پذیر خواهد ساخت که ضمن ایجاد سهولت دسترسی به اطلاعات مس ایران، امکان برخورداری از آمار و اطلاعات تکمیلی و تخصصی واحد‌های مختلف مس را در اختیار متقاضیان خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که طی جلسات برگزار شده برای دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی در حوزه مس نیز برنامه‌ریزی شده است که متعاقبا از طریق دبیرخانه انجمن مس ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده