تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۳۴
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۴۸۴۷۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو امروز ۲۱بهمن ۱۴۰۰/ مذاکرات وین قیمت خودرو را کاهش می‌دهد؟

‌می‌متالز - نوسانات قیمتی در بازار خودرو ادامه دارد. اما همچنان بازار در وضعیت رکود است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. آیا نوسان قیمتی در روز‌های آینده ادامه دارد؟

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو در روز ۲۱بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ در بازار خودرو با توجه به آمار‌ها و قیمت‌های روزانه با تغیراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۲۱بهمن ۱۴۰۰ در بازار ایران به شرح زیر معامله شد:

خودرو پراید ۱۱۱ تا ۱۸۷ میلیون تومان هم فروش رفت. پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۱ میلیون تومان به فروش رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با کاهش سه میلیونی نسبت به روز چهارشنبه به قیمت ۴۹۳ میلیون تومان در بازار خودروی کشور عرضه شد.

قیمت خودرو‌های پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ‌بک پلاس به ۲۰۲ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۶۵ میلیون تومان را رد کرد. تیپ پنج ۲۰۶ نیز همچنان در بازه قیمتی ۳۲۷ میلیون درجا می‌زند.

پژو پارس اتوماتیک ۴۴۰ میلیون تومان معامله شد. کوییک دنده‌ای به قیمت ۱۹۲ میلیون تومان در بازار موجود است.

قیمت خودرو امروز ۲۱بهمن ۱۴۰۰/ مذاکرات وین قیمت خودرو را کاهش می‌دهد؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

امرالله امینی، کارشناس خودرو، گفت: قیمت خودرو به دلیل وضعیت انحصاری خود در آینده با تغییرات زیادی همراه نمی‌شود.

او افزود: آزادشدن واردات خودرو نیز تاثیر چندانی در قیمت خودرو‌های داخلی ندارد. زیرا خودرو‌های وارداتی به کشور، خودرو‌های لوکس هستند و قیمت خودرو‌های ساخت کشور تغییری نمی‌کند.

این کارشناس خودرو در مورد تاثیر نرخ دلار بر قیمت‌ها توضیح داد: نرخ دلار از ۲۵ هزار تومان پایین‌تر نمی‌آید و نباید انتظار کاهش قیمت در بازار خودرو کشور داشت.

امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو پیش از این در مورد واردات خودرو گفت: چشم‌انداز خوبی در رابطه با واردات نیز وجود ندارد. زیرا واردات خودرو به کشور تاثیری بر بازار خودور‌های عمومی که مردم کشور از آن استفاده می‌کنند ندارد. اما مجموعه روند قیمت در بازار تا زمانی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد افزایشی خواهد بود. این مذاکرات نیز اثر کوتاه مدتی در بازار خودرو ندارد و در میان‌مدت و بلندمدت اثرمی‌گذارد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده