تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۳
بازدید: ۵۴۶
کد خبر: ۲۴۸۴۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد:

مشکلات منطقه آزاد قصرشیرین با قید فوریت رسیدگی می‌شود

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مشکلات منطقه آزاد قصرشیرین که پس از گذشت حدود هفت ماه همچنان بلاتکلیف برخی کارهاست با قید فوریت رسیدگی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی عصر پنجشنبه در ارتباط آنلاین با هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: اینکه هنوز پس از چند ماه ساز و کار‌های منطقه آزاد قصرشیرین و مدیریت اجرایی آن مشخص نشده باشد مساله قابل توجیهی نیست و حتما مساله از طریق دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی پیگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اختصاص بودجه ۷۰ میلیارد ریالی برای هر کدام از هفت منطقه آزاد جدید کشور که قصرشیرین هم شامل آن‌ها می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم این رقم تا پایان سال جاری به این مناطق پرداخت شود.

خاندوزی همچنین از افزایش اختیارات بانک‌ها در استان‌ها خبر داد و گفت: این مساله در جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت مطرح و در نهایت به تصویب نیز رسید.

وزیر اقتصاد با اشاره به ارسال پرونده‌های فراوان بانکی به تهران برای تصمیم گیری، گفت: با افزایش اختیارات بانک‌ها که از سال آینده عملیاتی می‌شود از این کار و در نتیجه اتلاف زمان جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین به موضوع پرداخت تسهیلات به کشاورزان و استمهال آن به خاطر خشکسالی‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شده وزیر جهاد کشاورزی اصلاحیه‌ای به طرح ارائه شده اضافه و آن را به بانک مرکزی تحویل دهد که امیدوارم در نهایت این کار تا پایان سال جاری انجام گیرد.

خاندوزی ادامه داد: از دیگر اقدامات در دست اجرا می‌توان به تلاش برای کوتاه شدن مسیر صدور مجوز در راستای تسهیل کار سرمایه گذاران و حذف قوانین دست و پاگیر اشاره کرد که این کار در پنجره واحد معاونت اقتصادی وزارتخانه در حال انجام است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به نگرانی‌های مطرح شده در خصوص افزایش مالیات‌ها برای سال آینده نیز واکنش نشان داد و گفت: راهبرد وزارت اقتصاد برای سال ۱۴۰۱ کاهش فرار‌های مالیاتی و شناسایی مودیانی که تاکنون شناسایی نشده بودند و مالیات خود را نمی‌پرداختند، است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش وزارت اقتصاد کاهش فشار بر بخش‌های تولیدی و شفاف اقتصادی است، یادآوری کرد: برای چنین افرادی در سال آینده روش‌های سهل گیرانه تری اعمال خواهد شد تا فشاری به آن ها وارد نشود.

خاندوزی در پایان به موضوع راه اندازی فاز دوم کارخانه ایران خودرو صحنه و پرداخت مبلغ مورد نیاز برای این کار نیز اشاره کرد و گفت: بانک صنعت و معدن متولی پرداخت بودجه این کار است که حتما در این خصوص هم اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت توان تولیدی کارخانه انجام خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده