تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۴۸۶۴۰
سرویس خبر : انرژی

اکتشاف منابع آبی در روستا‌ها به ایجاد شبکه آبرسانی پایدار سرعت می‌دهد

‌می‌متالز - سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اکتشاف منابع آب در روستا‌ها یا نزدیک آن‌ها کمک مهمی برای تسریع ایجاد شبکه آبرسانی پایدار در تمام جزیره خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، افشار فتح الهی در آیین تفاهمنامه همکاری‌های مشترک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شناسایی آب‌های زیرزمینی برای جبران بخشی از کمبود‌های آب شرب در روستا‌های جزیره یکی از اولویت‌های منطقه آزاد قشم است.

وی ادامه داد: جزیره قشم در آستانه پیشرفت جهشی قرار دارد و مبنای حرکت این منطقه رعایت اصول علمی در توسعه است

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مطالعات و فعالیت‌های اکتشافی و زمین شناختی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور که براساس این تفاهمنامه در قشم انجام می‌شود، مبنای توسعه این جزیره خواهد بود.

وی حفظ محیط زیست را یکی دیگر از اولویت‌های سازمان در مسیر توسعه جزیره دانست و افزود: این سازمان براساس قانون و به نیابت از سازمان محیط زیست کشور رعایت موازین زیست محیطی را در همه فعالیت‌های جزیره مدیریت می‌کند.

فتح الهی ادامه داد: با توجه به مطالعات پیشین در این عرصه، نیاز است که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی برای تکمیل این مطالعات در جزیره به کمک ما بیاید.

وی اظهار کرد: امید است با امضای این تفاهمنامه و ایجاد یک دفتر دائمی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در قشم، این سازمان بطور دایم در قشم حضور داشته باشد و اطلاعات مورد نیاز طرح‌های جزیره قشم را تامین نماید.

تفاهمنامه همکاری‌های مشترک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه فعالیت‌های زمین شناسی و شناسایی آب‌های زیرزمینی در محدوده جغرافیایی منطقه آزاد قشم به امضا رسید.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمد‌های ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قشم

عناوین برگزیده