تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۲۴۸۹۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۱۵ میلیون تن کالای اساسی تا اواخر آذر ماه در بنادر کشور تخلیه شده‌‌‌اند/ در لبه تکنولوژی حرکت می‌‌کنیم

می متالز - معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: از ابتدای سال تا ۲۵ آذر ماه غریب به ۱۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشورمان تخلیه شده‌‌‌اند که این حجم از تخلیه کالا نسبت به سرمایه‌‌گذاری انجام شده اندک است.
۱۵ میلیون تن کالای اساسی تا اواخر آذر ماه در بنادر کشور تخلیه شده‌‌‌اند/ در لبه تکنولوژی حرکت می‌‌کنیم

به گزارش می متالز، یزدان سیف در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل و انعقاد قراردادها و تفاهم‌‌نامه سازمان بنادر با بخش خصوصی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های ثبت شده در حمل و نقل به غیر از سرمایه‌‌‌گذاری بر کشتی‌‌ها حدود ۳۰ میلیون میلیارد ریال است، گفت: با توجه به اینکه حجم سرمایه‌‌گذاری‌‌ها لجستیک تنها سهم هفت درصدی از جی‌‌دی‌‌پی دارد که این سهم اندک قابل اغماض است.

وی با بیان اینکه رکن قابل توجه در این موضوع قیمت تمام شده است، اظهار داشت: در لبه تکنولوژی حرکت می‌‌کنیم و می‌‌توان با به‌‌روزسازی تکنولوژی هزینه‌‌های تمام شده را کاهش دهیم اما اگر نتوانیم هزینه‌‌های مبادله‌‌ای را کم کنیم باز هم قیمت‌‌‌‌های تمام شده بالا می‌‌رود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به میزان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور تصریح کرد: از ابتدای سال تا ۲۵ آذر ماه غریب به ۱۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشورمان تخلیه شده‌‌‌اند که این حجم از تخلیه کالا نسبت به سرمایه‌‌گذاری انجام شده اندک است.

عناوین برگزیده