تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۴۸۹۴۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد

اشتغالزایی ۷۱۰ نفری درپی افتتاح واحد فروآلیاژ اسلام آبادغرب

‌می‌متالز - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: واحد فروآلیاژ اسلام آبادغرب برای ۷۱۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

به گزارش می‌متالز، امیرحمزه حیدریان صبح پنجشنبه در آئین افتتاح کارخانه فروآلیاژ اسلام آبادغرب گفت: شاهد افتتاح نخستین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و دومین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه هستیم.

عملیات اجرایی پروژه کارخانه فولاد آلیاژ سیلیکون منگنز در شهریور ماه ۱۳۹۸ آغاز و امروز شاهد بهره‌برداری آن با حضور معاون وزیر اقتصاد هستیم.

تولید این کارخانه فروآلیاژ سیلیکون منگنز بوده که ترکیبی از فلزات آهن در این کارخانه برای استفاده کارخانه‌های فولاد و چدن تولید می‌شود و قدمت این محصول به ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد که کشور‌های اوکراین، چین، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی نزدیک ۷۵ درصد این محصول را تولید می‌کند.

کشور چین بزرگترین تولید کننده این محصول با سه میلیون تن در سال است و به خاطر صرفه اقتصادی مورد استفاده صنایع فولادی و چدنی قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذاری در این پروژه ۱۰۰ درصد خارجی ۱۰ میلیون یورو را با اشتغالزایی مستقیم حدود ۲۱۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۵۰۰ نفر را دارا است.

تأثیر این پروژه در استان کرمانشاه رونق در بازار معادن بوده که از خام‌فروشی منگنز و سیلیس که عمده مواد اولیه این کارخانه جلوگیری می‌شود.

مواد اولیه وارد کارخانه شده و فرآوری می‌شود و ظرفیت کارخانه ۱۵ هزار تن در سال است که نزدیک به ۱۰ درصد از نیاز کشور به واردات این محصول را تأمین می‌کند.

در کل کشور ۲۶۴ هزار تومان مصرف سالانه این مواد است که ۳۵ درصد تولید داخل بوده و ۶۵ درصد واردات صورت می‌گیرد و در فاز اول این کارخانه ۱۰ درصد از نیاز واردات کشور تأمین می‌شود و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی سالیانه دارد و با افتتاح این پروژه راهی برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به استان کرمانشاه باز می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده