تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۴۹۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در یک سال گذشته؛

۴۰۰ میلیون دلار صادرات از استان اردبیل انجام شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صادرات حدود ۴۰۰ میلیون دلاری کالا‌های غیرنفتی از این استان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی روز سه‌شنبه در این زمینه گفت: عمده کالا‌های صادراتی از استان اردبیل طی بهمن ۱۳۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰ شامل مصنوعات پلاستیکی، سیب زمینی، میوه تازه و پروپیلن بوده است.

وی افزود: کمترین میزان کالا‌های صادر شده مربوط بخش نفت و پتروشیمی، فرش و صنایع دستی بود، اما بخش معدن و صنایع معدنی بیش از ۱۰ درصد، بخش صنعت حدود ۲۰ درصد و بخش کشاورزی و صنایع غذایی حدود ۳۵ درصد صادرات استان اردبیل را شامل می‌شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: جمهوری آذربایجان، گرجستان و عراق به ترتیب عمده کشور‌های خریدار کالا‌های ایران در این مدت بوده‌اند.

وی یادآور شد: میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی از پایانه‌های کمرگی استان اردبیل در ۶ ماهه نخست امسال ۱۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود.

صادقی از شمش فولادی، ام‌دی‌اف، میوه، تره‌بار و سبزی، شیشه و آینه، نئوپان خام، مصالح ساختمانی و گوجه فرنگی به عنوان دیگر کالا‌های صادراتی استان اردبیل در این مدت نام برد.

حدود یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اردبیل (ایرنا)

عناوین برگزیده