به گزارش میمتالز، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر برگزاری دو نشست مفصل با حضور معاونان و مدیران کل راهآهن و مدیرعامل و هیات مدیره شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) عنوان کرد: طی جلسات برگزار شده مشخص شد که متاسفانه در گزارشهای واصله، بیانضباطی و پیچیدگیهای خاصی در عملکرد مالی شرکت تراورس از سوی بازرسان و حسابرسان قانونی گزارش شده است که لازم است تمامی این موارد شفاف سازی شوند.
صالحی با یادآوری اینکه شرکت تراورس در سال ۱۳۷۱ از سوی شرکت راه آهن تاسیس و در سال ۱۳۸۹ در فرآیند خصوصی سازی شرکتهای دولتی، به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داد: این شرکت در سال اخیر با حکم دادگاه به راهآهن واگذار شد و متاسفانه طی ۱۰ سال اتفاقاتی برای مدیریت و عملکرد این شرکت رخ داده است که غیرقابل پذیرش است.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هماکنون شرکت تراورس همچون فرزند تضعیف شده و آسیب دیده در آستانه بازگشت به خانواده خود است، تاکید کرد: لازم است تا با حسابرسی ویژه کاملا مشخص شود طی این مدت چه اتفاقاتی برای شرکت تراورس رخ داده و شرکت راه آهن در چه وضعیت و شرایطی تراورس را تحویل میگیرد.
وی افزود: متأسفانه به دفعات از بانکهای مختلف وام گرفته شده و پولش وارد شرکت نشده و به دلیل عدم بازپرداخت این وامها، عدم پرداخت بیمه و عدم پرداخت مالیات، حسابهای اصلی شرکت مدتهاست که از سوی دستگاههای مختلف مسدود شده است. این تنوع در تخلف و بیانضباطیهای مالی، شائبههای مختلفی را به ذهن متبادر میکند که باید به فوریت اصلاح شود.
همچنین صالحی در این زمینه طی پیامی در صفحه شخصی خود عنوان کرد: در مجمع تراورس حقیقتا دلم سوخت که در فرآیند اختصاصیسازی این شرکت با قویترین تجهیزات و متخصصین ساخت ریلی، موجب تباهی آن شدند درحالی که در این مدت بسیاری از کشورها در توسعه شبکه ریلی فرسنگها جلوتر رفتند. در فجر انقلاب این فرزند در آستانه بازگشت است و به لطف خدا آن را احیا میکنیم.