تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۴۹۷۲۹
حمل‌ و نقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

ایجاد تحول در واردات و صادرات ریلی با افتتاح پروژه «آپرین»/ جابه‌جایی رکورد ترانزیت ریلی در ۱۰ سال اخیر

‌می‌متالز - از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به تاثیر تکمیل پروژه راه آهن آپرین بر تجارت خارجی کشور و افزایش قابل توجه میزان ترانزیت ریلی در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

«آپرین» هاب ریلی مرکز کشور می‌شود/ ایجاد تحول اساسی در واردات و صادرات ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملیاتی شدن و افتتاح بندر خشک آپرین پس از استقرار گمرک گفت: آپرین به زودی به هاب ریلی مرکز کشور تبدیل شده و تحولی اساسی در واردات و صادرات ریلی کشور ایجاد می‌کند.

افزایش ۱۸۹ درصدی ترانزیت ریلی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰/ جابه‌جایی رکورد ترانزیت ریلی در ۱۰ سال اخیر

میزان ترانزیت ریلی در ۱۰ ماهه سال جاری علاوه بر رشد ۱۸۹ در صدی نسبت به سال گذشته، در مقایسه با سال ۹۶ که بیشترین میزان ترانزیت ریلی را ثبت کرده نیز، ۱۸ درصد افزایش یافته است.

رشد ۲.۵ برابری خطوط اصلی ریلی پس از انقلاب/ افزایش ۱۵۰ درصدی خطوط آهن کشور از سال ۵۷ تا کنون

ارزیابی عملکرد ۴۳ ساله حوزه حمل و نقل از سال‌های ۱۳۵۷ تاکنون حکایت از رشد ۲.۵ برابری خطوط اصلی ریلی در کشور دارد.

ایمن سازی شبکه ریلی آذربایجان غربی باید جزو برنامه‌های راه آهن آذربایجان باشد/ رفع نواقص خطوط ریلی برای پیشگیری از بروز حوادث ضرورت دارد

با اعلام اینکه در هدف گذاری برای توسعه شبکه ریلی استان علاوه بر افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل ریلی به دنبال ارتقای سهم راه آهن در جابه جایی کالا هستیم، ادامه داد: سال گذشته تنها ٧٠٠ هزار تن بار در مبادلات مرزی رازی و صادرات از ایستگاه راه آهن سلماس با احتساب حمل و نقل محصولات پتروشیمی مهاباد ثبت شده، بنابراین تجدید نظر در سهم راه‌آهن آذربایجان غربی از حمل و نقل باری ضروری است چرا که سالانه بیش از ١٨ میلیون تن بار از جاده‌های استان جابه جا می‌شود و بدون‌شک انتقال بخشی از این حجم به شبکه ریلی از استهلاک حمل و نقل جاده‌ای می‌کاهد.

شرکت تراورس در آستانه بازگشت به راه‌آهن/ تاکید بر حسابرسی ویژه و شفاف‌سازی گزارشات مالی تراورس تا پایان سال ۱۴۰۰

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به لزوم بازگشت شرکت تراورس به راه‌آهن، بر تعیین حسابدار ویژه جهت بررسی عملکرد گذشته مالی این شرکت در راستای رعایت عدالت و انصاف در جهت حفظ حق‌الناس و منافع ملی کشور تاکید کرد.

روابط اقتصادی ایران و آذربایجان در زمینه حمل‌ و‌ نقل و سایر بخش‌های اقتصادی توسعه می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، بر اجرایی شدن توافقات دوجانبه میان تهران و باکو در حوزه‌های مختلف اقتصادی تأکید کرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده