تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۵۵۷۱۷

بازدید وزیر اقتصاد و مدیرعامل راه آهن از نخستین بندر خشک کشور

می متالز - وزیر اقتصاد در بازدیدی که به همراه مدیرعامل راه آهن از بندر خشک آپرین در اسلامشهر داشت گفت: این بندر خشک در سفر رئیس جمهور به این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، با آغاز به کار بندر خشک آپرین در قلب کشور ضمن دسترسی آسان‌تر استان‌های صنعتی مرکزی به کالا‌های مورد نیاز، هزینه نگهداری بار در کشتی‌های و انبار‌های مبادی ورودی کشور کاهش یافته و پویایی در تولید اتفاق می‌افتد.

قرار است حدود ۶۰ درصد از کالا‌های وارداتی کشور از طریق خطوط ریلی به بندر خشک آپرین منتقل و با انجام کار‌های گمرکی، ترخیص و در اختیار صاحبان کالا قرار بگیرد.

سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه آپرین در اولویت شرکت راه آهن است و با توجه با سرمایه گذاری که در این مکان انجام شده شبکه حمل بار مناسب ایجاد می‌شود.

گفتنی است فاز نخست این بندر قرار بود در نیمه اول سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد، اما برخی کاستی‌ها موجب شده تا امروز گمرک در آپرین مستقر نشود.

وزیر اقتصاد و دارایی با حضور در اسلامشهر از نزدیک موانع بهره برداری از این بندر را بررسی کرد.

سید احسان خاندوزی در پایان بازدید از این بندر گفت: با حضور رئیس کل گمرک و مدیرعامل شرکت راه آهن تفاهم شد تا هرچه زودتر این اتفاق امیدوارکننده در بخش اقتصادی رخ داده و به زودی و همزمان با سفر رئیس جمهور به اسلامشهر به بهره برداری برسد.

در صورت فعال شدن کامل این بندر بیش از ۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم به وجود خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده