تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۱۱۷۵۱۳

قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در بندر خشک آپرین

می متالز - مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در بندر خشک آپرین گفت: سیلو در دو فاز به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در این بندر خشک احداث می‌شود.
قرارداد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در بندر خشک آپرین

به گزارش می متالز، سعید رسولی، با اشاره به مزیت‌های ارزشمند این قرارداد اظهار کرد: ارزش این تفاهم نامه در حوزه ریلی و سرمایه گذاری ریلی در حالی است در شرایط سخت تحریم‌ها امضای این تفاهم نامه و سرمایه گذاری انجام شده همتی بلند در مسیر سازندگی کشور است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در امضای این تفاهم‌نامه این بود که از زمان شروع مذاکره تا انعقاد تفاهم نامه ۲ ماه زمان برد و شرکت سرمایه گذار با بررسی‌های کارشناسی به اهمیت پروژه رسید.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه ۱,۶۰۰ میلیارد تومان بوده که مدت انجام طرح دو سال است. این طرح یک پکیج کامل است که شامل اتصال شبکه ریلی و ساخت سیلو در دو فاز به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن است.

رسولی گفت: آپرین یکی از ۱۸ پهنه لجستیکی است که شورای عالی ترابری به راه‌آهن سپرده است تا مأموریت خود را به عنوان بندر خشک و دهکده لجستیک آغاز کند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در توسعه حمل و نقلی ریلی در کشور، اظهار کرد: با این سرمایه‌گذاری یک نقطه عطف در فعالیت حمل و نقل ریلی شاهد خواهیم بود که بیش از پیش می‌توان در مسیر شکوفایی ریل در کشور و توسعه آنکه مدنظر مقام معظم رهبری است، حرکت کرد.

عناوین برگزیده