تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۵۰۷۷۹

رشد ۱۶ درصدی صادرات از مرز‌های ریلی در سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - بر اساس گزارش مدیر عامل شرکت راه آهن ایران؛ میزان صادرات ریلی کشور در ۱۱ ماه امسال؛ افزایش ۱۶ درصدی نسبت به پارسال داشته است.

به گزارش می‌متالز، سید میعاد صالحی اعلام کرد، میزان بار صادراتی عبوری از مرز‌های ریلی کشور تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون و ۷۱۵ هزار تن بوده که نسبت به سال ۹۹ با داشتن بیشترین آمار صادرات ریلی (تا پایان اسفند) یعنی یک میلیون و ۴۷۸ هزار تن، افزایش ۲۳۷ هزار تنی معادل ۱۶ درصد رشد را ثبت کرده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد، میانگین صادرات ریلی در این ۷ سال بیش از یک میلیون و ۴۸ هزار تن بوده و صادرات ریلی در ۱۱ ماه امسال از این میانگین نیز بیشتر بوده و رکورد صادرات ریلی را جابجا کرده است.

همچنین میزان ترانزیت ریلی بار تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۳۷ هزار تن رسیده در حالی که این رقم در سال گذشته تا پایان اسفند ماه ۸۰۵ هزار تن بوده است.

به این ترتیب ترانزیت ریلی بار کشور در ۱۱ ماه امسال ۹۳۲ هزار تن معادل ۱۱۵ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته ثبت کرده است.

آمار‌ها حاکی از آن است که بیشترین ترانزیت ریلی بار طی ۷ سال گذشته، در سال ۹۷ با یک میلیون و ۵۸۶ هزار تن بوده است که این رکورد تا پایان بهمن ۱۴۰۰ شکست و رشد تقریبا ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین ارزیابی عملکرد ۴۳ ساله حوزه حمل و نقل از سال‌های ۱۳۵۷ تاکنون حکایت از رشد ۲.۵ برابری خطوط اصلی ریلی در کشور دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده