تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۷:۱۴
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۴۹۴۹۳

۸۸ پله برقی مترو تهران به نوسازی عاجل نیاز دارد/ علت صدای عجیب برخی از پله برقی‌های مترو چیست؟

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در ایستگاه‌های مختلف مترو تهران ۸۸ پله برقی وجود دارد که به صورت عاجل نیار به نوسازی و بهسازی دارند و واقعا به لحاظ ایمنی باید سریعتر کار آن‌ها را انجام بدهیم.

به گزارش می‌متالز، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، علت صدای عجیبی که از برخی پله برقی‌ها در بعضی از ایستگاه‌های مترو مثل ایستگاه مترو بریانک به گوش می‌رسد را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: ورودی و خروجی برخی از ایستگاه‌های مترو تهران به بیش از یک درب افزایش پیدا کرده است و ایستگاه مترو بریانک نیز جز این ایستگاه‌ها به شمار می‌رود و طی روز‌های اخیر ورودی و خروجی جدیدی به آن اضافه شده است.

وی تصریح کرد: پله برقی ورودی جدید ایستگاه بریانک تازه تحویل شرکت مترو شده است و قسمت هند ریل آن ایراد داشته و از طرفی شرکت ساخت در نحوه نگهداری، انبار و نصب آن دچار مشکل بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری با شرکت ساخت تفاوت دارد و کار شرکت ساخت مترو این است است که پس از ساخت ایستگاه و تامین آنچه که مورد نیاز است و همچنین انجام کار‌های عمرانی مربوطه به مترو به عنوان بهره بردار تحویل می‌شود.

شایسته اصل اضافه کرد: صدایی که از پله برقی ورودی جدید ایستگاه مترو بریانک به گوش می‌رسد خطرناک نیست و مشکل ایمنی ندارد، اما چون این ورودی تازه تاسیس است با مجری طرح رایزنی شده است که کار اصلاح پله برقی‌های این ایستگاه را طی روز‌های آینده انجام دهد.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر در ایستگاه‌های مختلف مترو تهران ۸۸ پله برقی وجود دارد که به صورت عاجل نیار به نوسازی و بهسازی دارند و واقعا به لحاظ ایمنی باید سریعتر کار آن‌ها را انجام بدهیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: متاسفانه به لحاظ بودجه‌ای تعویض پله برقی‌های ناایمن برخی از ایستگاه‌های مترو تهران تا کنون انجام نشده بود و ان شاالله با کمک و دستور مستقیم شهردار تهران طی امضا با تفاهم نامه‌ای که با بانک شهر منعقد می‌شود، این مشکل برطرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده