تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۳۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۵۹۷۶۸

درخواست کارگران پیمانکاری قطار شهری تهران برای تبدیل وضعیت استخدامی

‌می‌متالز - کارگران شرکتی راه‌آهن قطار شهری تهران، خواستار عقد قرارداد دائمی برای تامین امنیت شغلی و معیشتی خود شدند.

به گزارش می‌متالز، کارگران پیمانی «قطار شهری تهران» از اینکه در چند سال گذشته در استخدام شرکت پیمانکاری هستند، گله دارند و خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم هستند.

این کارگران مدعی‌اند: پیمانکاران نیروی انسانی در مقام کارفرما آورده مالی چندانی ندارند و به تعهدات قانونی خود در قبال کارگران تحت مسئولیت خود عمل نمی‌کنند.

کارگران پیمانی قطار شهری تهران همچنین درباره پیگیری تبدیل وضعیت استخدامی خود گفتند: سال‌هاست مجموعه کارگران راه‌آهن شهری برای دریافت مطالبات صنفی خود و همچنین در اعتراض به سیاستگذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکت‌های پیمانکاری، پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌اند که تاکنون به نتیجه قابل قبولی نرسیده است. به صورت مشخص درمورد کارگران پیمانکاری از نیمه دوم سال گذشته (۱۴۰۰) درخواست و مدارک خودرا برای تبدیل وضعیت شغلیشان به شرکت راه آهن شهری تهران ارسال کرده‌ایم، اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

به گفته آن‌ها؛ به طور کل قرار است موضوع طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی، شرکتی و حجمی در صحن علنی مجلس برسی شود، به همین دلیل ما کارگران شرکتی قطار شهری تهران انتظار داریم نمایندگان با تصویب این طرح، امنیت شغلی را به همه کارکنان قراردادی و شرکتی شاغل در تمام بخش‌های دولتی، عمومی و نیمه دولتی کشور بازگردانند.

آن‌ها با اشاره به اینکه در نتیجه حضور پیمانکار حقوق و دستمزدمان کامل پرداخت نمی‌شود، افزودند: کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در بخش‌های مختلف راه‌آهن ازجمله قطار شهری تهران مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آن‌ها وجود دارد.

این کارگران با تاکید بر اینکه کارگران پیمانی بعد از سال‌ها کار در بخش‌های مختلف خطوط ریلی زیرزمینی از مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قرارداد‌های موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، در خاتمه خواستار پاسخگویی مسئولان راه‌آهن شهری تهران درخصوص افزایش مشکلات کارگران این واحد خدماتی شدند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده