تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۹
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۴۹۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل گمرک اصفهان:

آهن و فولاد بیشترین محصولات صادراتی اصفهان است

‌می‌متالز - مدیر کل گمرک استان اصفهان گفت: آهن و فولاد بیشترین محصولات صادراتی استان است و پس از آن، پتروشیمی، فرش دستباف و ماشینی و فرآورده‌های لبنی قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، رسول کوهستانی پزوه گفت: بیشترین محصولات صادراتی استان اصفهان امسال آهن و فولاد به ارزش ۶۰۶ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۷۶ میلیون دلار، فرش دستباف و ماشینی به ارزش ۹۱ میلیون دلار و محصولات لبنی به ارزش ۶۴ میلیون دلار بوده است.

به گفته او یک میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۵۶۴ هزار دلار کالا به وزن یک میلیون و ۹۴۴ هزار و ۸۲۲ تن در ۱۱ ماه امسال از گمرک استان صادر شده است که در این مدت تشریفات صادرات ۲۶ هزار و ۳۶۵ فقره اظهارنامه در پنج گمرک استان اصفهان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۳ درصد، از حیث وزن ۱۴ درصد و از لحاظ ارزش ۶۲ درصد رشد داشته است.

عراق با ۵۲۲ میلیون دلار، پاکستان با ۱۶۲ میلیون دلار، افغانستان با ۱۲۰ میلیون دلار، ترکیه با ۷۱ میلیون دلار و ارمنستان با ۳۴ میلیون دلار بعنوان کشور‌های اصلی هدف صادراتی گمرک استان محسوب می‌شوند.

کوهستانی پزوه درباره فعالیت گمرک استان اصفهان به تفکیک هر گمرک در ۱۱ ماه امسال گفت: اظهارنامه‌های صادراتی گمرک اصفهان به ارزش ۶۰۴ میلیون و ۶۶۰ هزار دلار و وزن یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۳۹ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۶۹ درصد و وزنی ۱۸ درصد رشد داشته است.

امسال ۴۱۱ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار کالا به وزن ۵۱۰ هزار و ۷۴۶ تُن تشریفات صادرات از طریق این گمرک انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۶۹ درصد و از نظر وزن ۲۹ درصد رشد داشته است.

همچنین در ۱۱ ماه امسال به ارزش ۷۹ میلیون و ۴۳۷ هزار دلار و به وزن ۸۵ هزار و ۲۷۳ تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال از نظر ارزش ۲۰ درصد رشد و حیث وزن ۳۸ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به صادرات گمرک اختصاصی ذوب آهن گفت: در ۱۱ ماه امسال ۱۱۲ میلیون و ۴۲۵ هزار دلار به وزن ۱۷۴ هزار و ۲۵۲ هزار تُن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی ذوب آهن انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۰ درصد و لحاظ وزنی پنج درصد افزایش داشته است.

امسال هشت میلیون و ۶۴۳ هزار دلار به وزن ۸۱۲ تن تشریفات صادرات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۰ درصد کاهش و از لحاظ وزنی ۶۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرک استان اصفهان معتقد است با ایجاد ۳۵ باب انبار اختصاصی زیر کلید گمرک در واحد‌های تولیدی استان اصفهان، هزینه‌های تخلیه، بارگیری، انبارداری و زمان ترخیص مواد اولیه واحد‌های تولیدی کاهش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده