تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۸۰۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۸۲۴ میلیون دلار کالا از گمرک استان اصفهان صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه ۸۲۴ میلیون دلار کالا از گمرک استان اصفهان صادر شده است، گفت: ساخت ساختمان گمرک کاشان معطل تخصیص اعتبار است.

به گزارش می‌متالز، رسول کوهستانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صادرات گمرکات استان اصفهان ۸۲۴ میلیون دلار است، اظهار داشت: این میزان در هفت ماهه نخست سال جاری به ثبت رسیده است که مجموع اقلام صادراتی به یک هزار و ۲۴۴ میلیون کیلوگرم می‌رسد.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات شامل ۶۷۱ قلم کالا و به ۸۷ کشور نیز صادرات شده است، افزود: سخن گمرک کاشان از این میزان صادرات بالغ بر ۲۲۴ میلیون دلار است که نشان از پویایی صادرات و رونق در این بخش است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه زمین گمرک کاشان از سال ۹۱ خریداری شده است، ابراز داشت: طرح توجیهی گمرک کاشان نیز آماده شده و مجوز‌های پدافند غیرعامل و محیط زیست آن اخذ شده و منتظر تامین بودجه هستیم تا ساخت آن آغاز شود و در حال حاضر علی رغم همه محدودیت‌ها در مکانی استیجاری واقع شده است.

وی با بیان اینکه شرایط در گمرک کاشان مشقاتی را برای تولیدکنندگان و همکاران ما در این منطقه به دنبال دارد، گفت: اگر گمرک کاشان ساخته شود در حوزه واردات و ترانزیت می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد و موجب رونق صنعت و تجارت منطقه و استان اصفهان می‌شود.

کوهستانی با بیان اینکه واردات صنایع منطقه کاشان از استان اصفهان و سایر مناطق انجام می‌شود، تصریح کرد: با شروع به کار بخش واردات گمرک کاشان تمامی فرآیند‌ها در منطقه انجام شده و با این وجود علاوه بر تسهیل در روند دریافت محصولات وارداتی موجب رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده