تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۴۹۶۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۲۹ واحد تولیدی راکد طی سال‌ جاری در قم فعال شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با حمایت مسوولان استان از تولیدکنندگان و کمک به تامین مالی طرح‌های مورد نظر آنان، از ابتدای سال‌ جاری تا پایان دی‌ماه، ۲۹ واحد تولیدی راکد در قم وارد چرخه فعالیت شد.

به گزارش می‌متالز، محمود سیجانی روز پنجشنبه بیان کرد: طی مدت یادشده، بهره‌برداران این واحد‌ها که در زمینه صنایع نساجی، غذایی و فلزی محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند، با سرمایه‌ثابت ۲ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۹۵ نفر به چرخه فعالیت‌های اقتصادی بازگشتند.

وی افزود: برای راه‌اندازی واحد‌های صنعتی راکد و غیرفعال در قم، اولویت با بهره‌برداران اولیه آن‌ها است و در این زمینه حمایت‌های مالی لازم در قالب پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان و سایر موارد انجام می‌شود تا شاهد به‌کارگیری حداکثر ظرفیت تولیدی استان برای پاسخ به نیاز بازار‌های داخلی و بین‌المللی باشیم.

وی ادامه داد: راهبرد فعال‌سازی واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد در قم طی ماه‌های آینده با استفاده از ابزار‌های قانونی و مالی با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد و با اقدام‌های صورت گرفته در این بخش، سطح تولید و اشتغال استان در بخش صنعت با رشد مطلوبی مواجه خواهد شد.

سیجانی همچنین گفت: به‌کارگیری ظرفیت تولید واحد‌های صنعتی راکد پس از فعال‌سازی آن‌ها، علاوه بر افزایش توان تولید و تقویت سطح اشتغال استان، موجب بالارفتن آمار صادرات کالا‌های تولید شده در قم نیز می‌شود و درآمد‌های ارزی قابل توجهی را برای استان و کشور درپی دارد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد مستقر در قم برای مسوولان قم، افزود: یکی از مهمترین موضوع‌های مورد توجه در جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، فعال‌سازی واحد‌های تولید راکد است و در این رابطه برای انجام اقدام‌های مورد نظر با توجه به وضعیت هر واحد، تصمیم گیری می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده