تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۴۹۶۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ۱۰ ماهه نخست امسال انجام شد؛

پاسخگویی به بیش از ۵۳۰۰ فقره ثبت سفارش در گیلان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به کاهش مدت پاسخگویی به سفارش‌های ثبت شده در گمرک، گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال به بیش از پنج هزار و ۳۹۰ فقره سفارش پاسخ داده شده است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد دلق پوش صبح پنج شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان با اشاره به انجام فرآیند انتخاب و ارزیابی صادرکنندگان نمونه و برتر استان، گفت: واحد‌های صنعتی و تجاری فعال گیلان در زمینه صادرات، رقابت تنگاتنگی در هفت گروه کالایی متنوع داشتند.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه کمیته ارزیابی با توجه به دستورالعمل‌ها و شاخص‌های اختصاصی و عمومی سازمان توسعه تجارت ایران عملکرد صادراتی واحد‌ها را بررسی می‌کند، افزود: ایفای تعهدات ارزی منتخبان صادر کننده به میزان حداقل ۶۰ درصد از صادرات انجام شده یکی از ملاک‌های ارزیابی است که اسناد و مدارک آن را باید به دبیرخانه ارزیابی در سازمان صمت ارائه شود.

وی توسعه صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم‌های ظالمانه را یک رویداد تجاری ارزشمند در اقتصاد کشور دانست و گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۵۷ میلیون دلار صادرات در گیلان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد از لحاظ ارزش دلاری رشد داشته‌ایم.

دلق پوش با اشاره به صادرات محصولات گیلان به ۹ کشور همسایه، ادامه داد: صادرکنندگان ایرانی به کشور‌های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس انواع محصولات و کالا‌ها را صادر کرده‌اند.

وی به سرعت پاسخگویی ۴ روزه ثبت سفارشات گمرکی در سازمان صمت اشاره کرد و افزود: میانگین پاسخگویی به ثبت سفارش از لحظه درخواست تا پاسخ نهایی به مراجعین فقط ۴ روز است که طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵ هزار ۳۹۷ فقره بوده است.

رئیس سازمان صمت گیلان بر لزوم سالم سازی فضای کسب و کار تجاری تاکید و اضافه کرد: کارگروه پایش کارت بازرگانی به صورت مرتب در حال رصد فعالیت‌های تجاری و شفاف سازی امور کارت بازرگانی در سازمان صمت تشکیل می‌شود تا از هرگونه انحرافی در حوزه صدور و تمدید فعالیت تجاری پیشگیری و جلوگیری کند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان با بیان اینکه برنامه تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان را در دستور کار داریم، تصریح کرد: اهدای تندیس و پاسداشت صادرکنندگان برتر به نمایندگی از سایر صادرکنندگان، باعث افزایش انگیزه فعالان صادراتی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر استان گیلان

عناوین برگزیده