تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۵
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۴۹۷۱۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازگشت نیرو‌های روسی به پایگاه‌های خود، قیمت مس را افزایش داد

‌می‌متالز - قیمت مس در روز سه شنبه ۱۵ فوریه پس از بازگشتن تعدادی از نیرو‌های روسیه به پایگاه‌های خود پس از مانور‌های نظامی در نزدیکی مرز اوکراین که نگرانی‌ها درمورد تهاجم احتمالی را کاهش داده و بازار‌های مالی را تقویت کرده، افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، در اوایل این هفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه روسیه ممکن است ظرف چند روز آینده به اوکراین حمله کند با برخورد و هشدار‌های آمریکا جهت تنش زدایی و یافتن راه حل دیپلماتیک روبرو شد.

متعاقبا مس برای تحویل در ماه مارس در بازار Comex در نیویورک عکس العمل نشان داد و به ۴.۵۵۲۰ دلار در هر پوند معادل ۱۰,۰۱۴ دلار در هر تن رسید که نسبت به قیمت معاملاتی روز دوشنبه یک درصد افزایش داشته است.

آقای Gianclaudio Torlizzi در مرکز مشاوره T-Commodity در میلان، گفت: بازار‌های فلزات در کوتاه مدت تحت تاثیر وضعیت اوکراین قرار گرفته اند و بین پویایی risk-off و risk-on در حال حرکت هستند.

وی افزود:، اما اگر فشار‌های ژئوپلیتیکی را کنار بگذاریم، روند کلی برای بیشتر فلزات افزایشی است.

تورلیزی افزود: هرگونه حرکت نزولی، از جمله واکنش‌ها و حرکات غیر ارادی سریع‌تر از حد انتظار آمریکا یک فرصت خرید خواهد بود.

آقای Craig Lang تحلیلگر CRU گفت: با توجه به اینکه انتظار می‌رود خرید فیزیکی در چین در چند هفته آینده افزایش یابد و اقتصاد پس از تعطیلات سال نو قمری به حالت عادی بازگردد، احتمالاً موجودی قابل مشاهده مس در کوتاه مدت در پایین‌ترین سطح چند ساله باقی خواهد ماند.

جعفری طهرانی

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده