تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۰۸۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اینوستینگ:ثبات نسبی اونس طلا، آسیب مس ازگزارش تولیدناخالص چین/۱۷ جولای

‌می‌متالز - قیمت طلا روز دوشنبه از بالاترین سطح یک ماهه خود عقب نشینی کرد، زیرا معامله گران پس از دو هفته رشد قیمت در حال سیو سود خود هستند، در حالی که قیمت مس به دنبال آمار ضعیف رشد اقتصادی از واردکننده بزرگ چین کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، قیمت فلزات طی دو هفته گذشته افزایش شدیدی را تجربه کردند، زیرا دلار به پایین‌ترین حد در ۱۵ ماه گذشته رسید و مجموعه‌ای از نرخ‌های ضعیف تورم در ایالات متحده را دنبال کرد. داده‌های ضعیف همچنین باعث افزایش پیش بینی‌ها شد که بانک مرکزی آمریکا نزدیک به پایان چرخه افزایش نرخ بهره خود در سال است.

اما افزایش طلا نیز تا حدودی با نشانه‌های انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده محدود شد که به نوبه خود بر تقاضای پناهگاه امن برای فلز زرد تأثیر گذاشت. قیمت‌ها پس از رسیدن به سطح ۱۹۶۰ دلار در هر اونس در هفته گذشته تا حد زیادی متوقف شده اند.

هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹۵۱.۵۱ دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۹۵۵.۴۵ دلار در هر اونس رسید. این دو ابزار در هفته گذشته ۱.۶ درصد افزایش یافتند.

رشد قیمت مس با کاهش تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم چین متوقف شد

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس برخی از افزایش‌های اخیر خودرا از دست داد، زیرا داده‌ها نشان داد که رشد اقتصادی چین، بزرگترین واردکننده مس جهان، در سه ماهه دوم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

معاملات آتی مس پس از رشد نزدیک به ۴ درصدی در هفته گذشته، با ۰.۷ درصد کاهش به ۳.۹۰۶۸ دلار در هر پوند رسید.

آمار‌های دولتی روز دوشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم چین به سختی نسبت به سه ماهه اول رشد داشته است، در حالی که رشد کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بخش املاک و مستغلات کشور – که منبع اصلی تقاضای مس است – همچنان با فروش ضعیف و عقب افتادگی دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که فعالیت‌های تولیدی در سه ماه گذشته در انقباض باقی مانده است.

این موضوع نگرانی‌ها را در مورد ثابت ماندن تقاضای مس در سال جاری، در بحبوحه کندی رشد در چین، برانگیخت. در میان دیگر ارزیابی‌ها، تولید صنعتی چین در ماه ژوئن کمی بیشتر از حد انتظار رشد کرد، در حالی که رشد خرده‌فروشی به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.

با این حال، داده‌های تجاری منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که واردات مس چین در ماه ژوئن همچنان قوی بوده است، اگرچه این امر تا حدی به تولید موجودی تولیدکنندگان بر اساس قیمت‌های نقطه ضعیف مس نسبت داده شده است.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده