تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۴۹۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخذ مالیات بر نقل و انتقال خودرو با وجود قیمت‌های غیرواقعی موجب نارضایتی مردم است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به هدف دولت از اخذ مالیات از دارندگان خودرو‌های لوکس و مالیات بر نقل و انتقال خودرو و محل مصرف درآمد‌های مالیاتی دولت از بخش خودرو به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به هدف دولت از اخذ مالیات از دارندگان خودرو‌های لوکس و مالیات بر نقل و انتقال خودرو و محل مصرف درآمد‌های مالیاتی دولت از بخش خودرو به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

الله‌ وردی دهقانی در خصوص اخذ مالیات از خودرو‌های لوکس و مالیات بر نقل و انتقال خودرو اظهار داشت: مالیات بر نقل و انتقالات یکی از منابع درآمدی دولت است و حذف و یا کاهش آن موجب کاهش درآمد‌های دولت خواهد شد.

وی افزود: قیمت خودرو‌های داخلی غیرواقعی است که اخذ مالیات بر نقل و انتقال و الزام اسناد دوگانه از طریق پلیس و دفاتر ثبت اسناد برای خرید و فروش خودرو تحمیل هزینه اضافی بر دوش دارندگان خودرو بوده و موجب نارضایتی مردم است. نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد بنده، بر اخذ مالیات از افراد دارای تمکن مالی و درآمد بالا که از توانایی خرید خودرو‌های لوکس و گران قیمت برخوردار هستند نیز ایرادی وارد نیست.

دهقانی در پایان در خصوص محل مصرف درآمد‌های مالیاتی دولت از بخش خودرو خاطرنشان کرد: این موضوع که مالیات دریافتی در چه محلی هزینه شود، به سیاست‌های دولت و منابع مالی دولت ارتباط دارد و الزامی وجود ندارد که محل مصرف خاصی برای درآمد‌های حاصله تعریف شود، اما به طور کلی صنایع خودرویی کشور هزینه‌های بسیاری بر کشور و محیط زیست آن از بابت مصرف سوخت و آلایندگی تحمیل می‌کند که صرفا با تعیین عوارض بر خودرو و تعیین محل هزینه‌کرد آن این شرایط رو به بهبود نخواهد رفت.

منبع: سازمان خبری خودرو و صنایع وابسته

عناوین برگزیده