تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۴۹۷۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
به دنبال افزایش شدید در قیمت کک و زغال سنگ کک‌سازی؛

قیمت کویل نورد گرم چین دوباره افزایش یافت

‌می‌متالز - قیمت کویل نورد گرم داخلی چین پس از پایان معاملات آتی و به دنبال افزایش قابل توجه در مواد خام کلیدی - کک و زغال سنگ کک‌سازی در روز جمعه ۱۸ فوریه، دوباره افزایش یافت.

بازار داخلی چین

به گزارش می‌متالز، کویل نورد گرم در شرق چین (شانگهای) با قیمت ۴۹۶۰ – ۴۹۸۰ یوان (۷۸۲ – ۷۸۶ دلار) در هر تن معامله شد که ۳۰-۴۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

در شمال چین (تانگشان) نیز کویل نورد گرم با قیمت ۴۸۷۰ – ۴۹۰۰ یوان در هر تن معامله شد که کاهش ۱۵۰ – ۱۷۰ یوان در هر تن را تجربه کرد.

کویل نورد گرم در شرق چین از ۵۱۲۰ تا ۵۱۴۰ یوان در هر تن قیمت گذاری شد که نسبت به هفته گذشته ۱۶۰ یوان در هر تن کاهش داشته است.

پرمعامله‌ترین قرارداد کویل نورد گرم در بورس آتی شانگ‌های و برای ماه می، بیشتر ضرر‌های ناشی از کاهش قیمت روز پنجشنبه را جبران کرد، اما نتوانست از ثبت اولین کاهش هفتگی پس از پنج هفته متوالی افزایش جلوگیری کند.

افزایش قیمت‌های آتی کویل نورد گرم در روز جمعه احتمالاً ناشی از افزایش شدید قیمت کک و زغال سنگ کک‌سازی است که ناشی از انتظارات افزایش تقاضا است، زیرا کارخانه‌ها فعالیت‌های خود را افزایش داده و نگرانی‌های عرضه را پس از برگزاری جلسه‌ای در استان شانشی درباره تولید ایمن در معادن زغال‌سنگ تشدید کردند.

در بورس کالای دالیان، پرمعامله‌ترین قرارداد‌های ماه می‌برای کک و زغال سنگ کک سازی به ترتیب به ۳۳۲۲ یوان در هر تن و ۲۵۶۹ یوان در هر تن رسید که هر دو بالاترین میزان خود را از ۲۸ اکتبر نشان می‌دهند.

از سوی دیگر، معامله‌گران به Fastmarkets گفتند که فعالیت معاملات لحظه‌ای کویل نورد گرم نسبت به روز گذشته و پس از افزایش قیمت‌های نقدی و آتی افزایش یافت.

بازار صادرات چین

شاخص Fastmarkets، برای صادرات کویل نورد گرم فولادی بندر اصلی فوب چین ۸۱۷.۵ دلار در هر تن اعلام شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود.

کارخانه‌های بزرگ چینی در روز جمعه پیشنهادات خود را برای کویل نورد گرم SS۴۰۰ با قیمت ۸۱۰ – ۸۲۰ دلار در هر تن فوب چین برگزار کردند که به عنوان سطوح قابل اجرا برای معاملات توسط فعالان بازار تلقی شد.

یک تاجر مستقر در هانگژو گفت: زیان در قیمت‌های صادراتی کویل نورد گرم نسبت به یک هفته قبل کمتر از قیمت‌های نقدی داخلی بود، زیرا عرضه محدود، کارخانه‌ها را از کاهش شدید پیشنهادات خود باز داشت.

بیشتر فعالان بازار در مقایسه با دسامبر و ژانویه، پس از بازگشت از تعطیلات سال نوی قمری بهبود را در معاملاتشان حس کرده‌اند.

در بازار واردات ویتنام نیز تجارت محدودی برای کویل نورد گرم SAE۱۰۰۶ صورت گرفته است و خریداران همچنان در حال مذاکره با تولیدکنندگان داخلی Formosa Ha Tinh Steel Corp و Hoa Phat Group هستند.

پیشنهاد‌های متناوب با قیمت ۸۱۰ دلار به ازای هر تن cfr ویتنام برای محموله‌های SS۴۰۰ وجود داشت، اما این پیشنهادات عمدتاً توسط تاجران چینی بود.

شنیده‌های بازار

به دنبال بهبود فعالیت‌های معاملاتی، موجودی لحظه‌ای محصولات فولادی احتمالا پس از یک یا دو هفته افزایش، کاهش می‌یابد.

یک تحلیلگر صنعت مستقر در شانگ‌های گفت: انتظار می‌رود قیمت فولاد قبل از افزایش، کاهش یابد.

بورس آتی شانگهای

پرمعامله‌ترین قرارداد کویل نورد گرم برای ماه می‌در روز جمعه با قیمت ۴۹۰۷ یوان در هر تن بسته شد که ۸۴ یوان در هر تن نسبت به بسته شدن روز پنجشنبه افزایش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده