تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۴۹۷۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

درآمد چشمگیر فولادساز روسی از رشد فروش و افزایش قیمت فولاد در سال ۲۰۲۱

‌می‌متالز - شرکت Severstal روسیه به عنوان غول فولادسازی اروپا سال ۲۰۲۱ را با سود سرشار به پایان رساند.

خلاصه‌ای از نتایج مالی و عملیاتی سال ۲۰۲۱

به گزارش می‌متالز، درآمد Severstal در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش قیمت و فروش بالای فولاد به طور قابل توجهی افزایش یافت، به طوری که ۵۳٪ از درآمد حاصل از فروش در روسیه و ۳۴٪ درآمد حاصل از فروش در اروپا را به دست آورد.

تولید فولاد خام این شرکت به دلیل راه اندازی کوره قوس الکتریکی ۱ در آوریل ۲۰۲۱ و تکمیل به روز رسانی کارگاه اصلی کوره‌های اکسیژن و ماشین‌های ریخته گری، سالانه ۳ درصد رشد کرد.

فروش و درآمد این شرکت به دلیل فروش زیاد آهن خام و محصولات نیمه تمام ۶ درصد در سال نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

Severstal درسال ۲۰۲۱ حدود ۲۸۰ میلیون دلار عوارض صادراتی پرداخت کرد که از ۱ اوت تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ اجرا می‌شد. این عوارض برای کاهش قیمت‌های روسیه معرفی شدند.

Severstal انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۲۸۰ تا ۲۹۰ میلیون دلار مالیات بر استخراج مواد معدنی (MET) و عوارض مالیات غیر مستقیم فولاد خام تازه پرداخت کند.

اسلب تولید شده در کارخانه فولاد Cherepovets یکپارچه ۲۴۲ دلار در هر تن، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۲۲۵ دلار در هر تن در سه ماهه سوم هزینه داشت. این در مقایسه با هزینه تخمینی اسلب ۴۰۹ دلار برای تولیدکنندگان غیر یکپارچه است.

ارزیابی قیمت Fastmarkets در ۱۴ فوریه، برای اسلب فولادی صادراتی fob دریای سیاه به ۷۰۰ – ۷۲۵ دلار در هر تن فوب افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت فولاد در بازار مشتریان و محدودیت در دسترس بودن، ۱۰ تا ۲۵ دلار در هر تن در هفته افزایش یافت.

Severstal هزینه سرمایه خود را برای سال ۲۰۲۲ به ۱.۶۰ میلیارد دلار افزایش داد، در حالی که برآورد قبلی ۱.۳۰ میلیارد دلار بود. این شرکت گفت که این افزایش به دلیل پروژه‌های توسعه جدید و تخصیص مجدد برنامه‌های سال ۲۰۲۱ بوده است.

نتایج سال ۲۰۲۱، نسبت به سال گذشته

درآمد این شرکت ۱۱.۶۴ میلیارد دلار اعلام شد که افزایش ۶۹ درصدی یا ۶.۸۷ میلیارد دلاری را نسبت به سال گذشته داشت.

درآمد قبل از کم شدن مالیات و استهلاک این شرکت ۵.۹۸ میلیارد دلار اعلام شد که ۱۴۷ درصد یا به عبارتی ۲.۴۲ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سود خالص شرکت ۴.۰۸ میلیارد دلار برآورد شده که ۳۰۱.۰۸ درصد نسبت به ۱.۰۲ میلیارد دلار سودی که در سال ۲۰۲۰ داشته، افزایش یافته است.

حجم فروش

شرکت Severstal توانست با تولید ۱۱.۱۰ میلیون تن فولاد ۶ درصد افزایش تولید داشته باشد.

آهن خام تولیدی ۴۷۵۰۰۰ تن بوده که نزدیک ۱۳۰۰۰ تن بیش از سال گذشته تولید شده است.

اسلب تولید شده ۹۳۶۰۰۰ تن اعلام شده که ۱۰۴ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

فولاد نورد گرم تولید این شرکت ۴.۸۲ میلیون تن برآورد شده که ۹ درصد کاهش نسبت به ۵.۲۸ میلیون تنی که در سال گذشته بوده، داشته است.

تولید لوله‌های با قطر زیاد نیز با ۳۴۳۰۰۰ تن تولید توانست ۸۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تجربه کند.

چشم انداز سه ماهه اول ۲۰۲۲

محیط بازار باید مساعد باقی بماند و قیمت فولاد به رشد تقاضای فصلی ادامه دهد.

تلاش‌های بانک مرکزی روسیه برای مهار تورم که به دلیل افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی انجام می‌شود، ممکن است بر تقاضای صنعت ساختمان در روسیه در سال ۲۰۲۲ تأثیر بگذارد.

Severstal تخمین زده است که در سال ۲۰۲۲ تقاضای جهانی فولاد ۰.۴٪ افزایش می‌یابد، در حالی که تقاضای روسیه ۳.۱٪ افزایش می‌یابد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده