تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۴۹۷۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمد برای تسویه بدهی بانکی تا پایان اسفند مهلت دارند

‌می‌متالز - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهلت پرداخت بدهی به موجب قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی تا آخر اسفند سال جاری تمدید شده است و تولیدکنندگان استان می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، دارا فرامرزی روز یکشنبه  اظهارداشت: بر اساس قانون بانک مرکزی، اخرین مهلت پرداختی بدهی بدهکاران بانکی که تسهیلات تولیدی دریافت کردند تا آخر اسفند سال جاری تمدید شد.

وی بیان کرد: به موجب این قانون، تسهیلات به قرارداد‌های قبل و بعد از سال ۹۳ تقسیم شده و در شرایطی قرارداد‌های امهالی و جریمه مازاد بر سود قراردادی حذف می‌شود.

فرامرزی تصریح کرد: چنانچه بانک به تکلیف قانونی خود مبنی بر اعلام مانده بدهی با اعمال قانون فوق و به صورت کتبی عمل نکند، به بازرسی بانک مربوطه در مرکز استان مراجعه و ضمن اعلام مراتب، با ارسال اظهارنامه نیز به بانک هشدار دهید که عواقب هرگونه اقدامی که منجر به محرومیت از مزایای قانون گردد، بر عهده بانک مربوطه می‌باشد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۱ واحد غیر فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و پنج واحد غیر فعال مستقر در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تا پایان سال جاری باید به چرخه تولید برگردند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ واحد تولیدی غیر فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۶ میلیارد ریال به چرخه تولید برگشتند.

وی افزود: با راه اندازی مجدد این واحد‌ها ۴۸ نفرمشغول به کار شدند.

فرامرزی عنوان کرد: در مجموع از سال گذشته تا کنون ۵۷۶ نفر با راه اندازی مجدد واحد‌های تعطیل در بخش صنعت مشغول به کار شدند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده