تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۴۹۸۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تکمیل فاز نخست احداث جاده معادن گیلانغرب تا تیرماه ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مجری طرح ایجاد زیربنا‌های لازم در معادن بزرگ و مناطق معدن گفت: فاز اول احداث جاده معادن شهرستان گیلانغرب به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیاردتومان در دست اقدام است و این عملیات تا تیرماه سال ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، داریوش دیودیده عصر پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت معادن گیلانغرب و در جریان سفر به این شهرستان، افزود: هم‌اکنون هفت کیلومتر از جاده معادن گیلانغرب، عملیات زیرسازی انجام شده و درحال تکمیل پل‌های مسیر هستیم و سه کیلومتر نیز آماده آسفالت است.

رییس زیرساخت صنایع و معادن معدنی کشور گفت: پروژه جاده معادن شهرستان گیلانغرب در مجموع ۲۰ کیلومتر طول دارد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز برلزوم تکمیل احداث فاز نخست جاده معادن این شهرستان در زمان مقرر تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته موانع موجود در مسیر احداث جاده اعم از موضوعاتی نظیر منابع طبیعی و خط انتقال گاز مرتفع شده است.

حشمت رضایی افزود: برای پاکسازی برخی مسیر‌ها نیز که احتمال وجود مواد منفجره باقیمانده از زمان جنگ درآن داده می‌شود با پیگیری‌های صورت گرفته در شرف رفع مشکل آن هستیم.

وی اظهار داشت: اعتبار لازم جهت احداث و روکش آسفالت محور ورودی گورسفید از توابع شهرستان گیلانغرب نیز تامین شده و به پروژه الحاق شده است.

شهرستان گیلانغرب با ۷۵ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور و ۹۰ درصد ذخایر استان کرمانشاه و همچنین ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۰۰هزار تن از نقاط غنی این ماده معدنی به شمار می‌رود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمانشاه

عناوین برگزیده