تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۴۹۹۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت ۴۵۰۰ قلم کالا تا ۶۵ درصد کاهش یافته است

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با اجرای طرح الزام درج قیمت تولید کننده روی کالا، هفت هزار و ۷۰۰ قلم کالا در چهار مرحله مشمول این طرح شدند که از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ کالا تا ۶۵ درصد کاهش قیمت داشتند.

به گزارش می‌متالز، عباس تابش روز شنبه در حاشیه بازدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: برای ملموس شدن نتایج مثبت اجرای طرح الزام کارخانه و واحد‌های تولیدی به درج قیمت تولید کننده به جای قیمت مصرف کننده روی کالا برای عموم مردم، لیست کالا‌هایی که قیمت آن‌ها کاهش یافته در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: در نهایت تا یکی دو ماه آینده همه سیستم توزیع کشور بر مبنای قیمت تولیدکننده خواهد بود و حتی در کالا‌هایی که امکان درج قیمت روی آن‌ها وجود ندارد نیز براساس فهرست بهایی که به واحد‌های عرضه، ارائه می‌شود که این فهرست بها براساس قیمت تولیدکنندگان خواهد بود.

تابش ادامه داد: در این راستا عرضه کننده نهایی براساس ماده ۱۶ قانون صنفی مکلف است قیمت مصرف کننده را روی شلف درج کند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد: به گفته تابش چیدمان خاص برای جداسازی کالا‌های برخوردار از قیمت تولیدکننده ار کالا‌های قدیمی (درج شدن قیمت مصرف کننده) مشتریان را بخوبی برای خرید کالا‌ها و تشخیص قیمت‌ها هدایت می‌کند.

وی افزود: در اجرا ماده ۱۵ قانون نظام صنفی باید قیمت دقیق در معرض دید مصرف کننده باشد و مردم نیز باید به طرف فروشگاه‌های رعایت کننده حقوق مصرف کننده هدایت شوند که این الگویی است تا تمامی فروشگاه‌ها خود را ملزم به رعایت قیمت مصرف کننده بدانند.

معاون وزیر صمت روز شنبه در سفر به بوشهر به صورت سرزده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر بوشهر بازدید کرد و اجرای طرح الزام با اجرای طرح الزام درج قیمت تولید کننده روی کالا را مورد ارزیابی قرار داد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده