تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۵۰۰۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۱ متخلف حوزه صدور مجوز‌های غیرقانونی معادن در آذربایجان‌غربی محکوم شدند

‌می‌متالز - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱ نفر از صاحبان مجوز بهره‌برداری از معادن، کارشناسان حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت و منابع طبیعی به لحاظ دریافت رشوه در صدور مجوز‌های غیرقانونی برداشت از این معادن با صدور حکم قضایی محکوم شدند.

به گزارش می‌متالز، ناصر عتباتی روز دوشنبه افزود: این افراد در شهرستان‌های مهاباد و تکاب بودند که به مجازات حبس، جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و شلاق تعزیری محکوم شده‌اند.

وی ادامه داد: این پرونده با گزارش پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در شعبه ویژه بازپرسی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پس از انجام تحقیقات کامل و صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری ۲ ارومیه رسیدگی قضایی با حضور متهمان و وکلای آنان معمول و رای محکومیت متهمان صادر و پس از تجدیدنظر خواهی متهمان پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار گرفته و رای قطعی در این خصوص صادر شده است.

عتباتی اضافه کرد: منابع ملی و طبیعی جزء حقوق عامه و بیت المال هستند و حفظ و صیانت از آن‌ها تکلیف همگانی، به خصوص ادارات متولی در این امر است.

وی گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تعدادی سودجو با انتفاع غیرقانونی، حقوق عامه را تضییع و به نفع شخصی برداشت کنند و با افرادی هم که در ادارات و نهاد‌های متولی در ارتکاب این جرایم و تخلفات مشارکت یا معاونت می‌کنند، با قاطعیت برخورد خواهد شد.

برخورد با متخلفان در اولویت دستگاه قضایی است و این برخورد‌ها طی ماه‌های اخیر در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

عناوین برگزیده