تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۵۰۲۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۹۱ هزار تن کالا امسال از گمرک رفسنجان صادر شد

‌می‌متالز - رییس گمرک رفسنجان در استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۱ هزار و ۷۲۶ تن کالا از گمرک این شهرستان به کشور‌های خارجی صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، حمید خدابنده‌لو روز یکشنبه ارزش کالا‌های صادر شده را بیش از ۱۰۰ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال به کشور‌های چین، هند، پاکستان، افغانستان، کشور‌های اروپایی و ... اعلام کرد.

وی ارزش دلاری کالا‌های صادر شده امسال از این گمرک را بیش از ۴۳۸ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: بیشتر اقلام صادراتی شامل پسته و مغز پسته، کاشی و سرامیک، فرومولیبدن (نوعی آلیاژ)، مصنوعات مسی، خرمای خشک و تازه، کشمش، میوه‌های خشک شده، مصنوعات پلاستیکی و ... است.

خدابنده لو با اشاره به اینکه میزان صادرات کالا از رفسنجان طی ۱۱ ماه گذشته از لحاظ وزنی کاهش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته، امّا در مقابل در همین مددت از نظر ارزش ریالی ۲۹ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۲۳ درصد رشد داشته است تصریح کرد: برای صادرات این کالا‌ها بیش از ۳ هزار و ۹۱۹ اظهارنامه برای تجار صادر شده است.

گمرگ هوشمند و حذف بارنامه فیزیکی

خدابنده لو بیان کرد: از سال ۹۴ تاکنون فرآیند‌های اداری صادرات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ما در گمرگ بارنامه فیزیکی نداریم.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ نیز گمرک رفسنجان به یک گمرک هوشمند تبدیل شده و در این امر بسیار موفق بوده ایم به طوری که صادرات، واردات، ترانزیت و مرجوعی به صورت هوشمند است.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۲۰ هزا ر نفر در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان (ایرنا)

عناوین برگزیده