تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۲:۳۲
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۵۰۳۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با اعلام مرکز آمار:

معدن با تورم سالانه ۱۰۷ درصدی رکورددار شد / میانگین تورم ۶۰.۹ درصدی

‌می‌متالز - مرکز آمار با اعلام شاخص ٦٠,٩ درصدی قیمت تولیدکننده طی ۱۲ ماه منتهی به پاییز، بیشترین تورم سالانه را مربوط به معدن با ١٠٧.٣ درصد معرفی کرد.

به گزارش می‌متالز، مرکز آمار اعلام کرد: میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالا‌ها و خدمات طی فصل پاییز نسبت به مدت مشابه سال قبل ٤٨,٦ درصد افزایش دارد. تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل ایران کشور هم ١٠ درصد رسید که در مقایسه با فصـل قبل ١.٧ درصـد کاهش نشان نی دهد.

براساس این گزارش در میان بخش­‌های مختلف تولیدی، کم­ترین نرخ مربوط به بخش معدن با ٤.٤ درصد و بیش­ترین تورم فصلی تولیدکننده مربـوط به بخش کشاورزی با ١١.٣ درصد بود.

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده هم نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ٤٨,٦ درصد رسید که در مقایسه با پاییز سال قبل ١٠.٣ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. کم­ترین نرخ مربوط به بخش تولید، انتقال و توزیع برق با ١٨.٦ درصد و بیش­ترین نرخ هم مربوط به بخش معدن با ٧٩.٩ درصد است.

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به پاییز ١٤٠٠ هم نسبت به دوره مشابه سال قبل به ٦٠,٩ درصد رسید که ٣.٥ درصد کاهش دارد و کم­ترین و بیشترین تورم سالانه هم مربوط به انتقال و توزیع برق و معدن با ٣٠.٦ و ١٠٧.٣ درصد است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده