تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۵
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۵۰۷۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طبق مصوبه نمایندگان مجلس:

همه شرکت‌ها ملزم به توزیع سود از طریق سجام شدند/جریمه ۲۰ درصدی و محکومیت

‌می‌متالز - نمایندگان مجلس همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی را موظف به واریز سود از طریق ⁧‫سجام‬⁩ کردند و در صورت تخلف باید سود را با جریمه ۲۰ درصدی پرداخت کنند.

به گزارش می‌متالز، در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند‌های الحاقی ۲ و ۳ تبصره ۵ در بخش هزینه‌ای به شرح زیر تصویب شد.

طبق بندالحاقی۲- کلیه ناشرین ثبت شده نزد سازمان بورس موظفند جهت تسهیل امور سهامداران، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی را با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران پرداخت کنند.

در صورت پرداخت سود‌های توزیعی از هر طریقی به جز سجام، ناشر مکلف است مبلغ سود را با ۲۰ درصد جریمه پرداخت کند. سازمان بورس موظف است بر اجرای این بند نظارت کند. مدیران متخلف از اجرای این حکم با شکایت سازمان بورس به انفصال از خدمت در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های سهامی عام به مدت ۶ ماه تا دو سال محکوم می‌شوند.

همچنین طبق بندالحاقی۳- در راستای اجرای سیاست گذاری پولی و عملیات بازار باز، بانک مرکزی صرفاً مجاز به خرید اوراق بهادار منتشره از سوی خزانه در بازار ثانویه است و خرید اوراق بهادار منتشره از سوی دولت یا شرکت‌های دولتی در بازار اولیه توسط این بانک ممنوع است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده