تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۲۵۰۸۹۳
سرویس خبر : انرژی
عزیزی:

پروژه خط انتقال فرآورده‌های نفتی به استان فارس کلید خورد

می متالز - نماینده شیراز و زرقان در مجلس از انعقاد تفاهم‌نامه پروژه بزرگ انتقال فرآورده‌های نفتی به استان فارس تحت عنوان خط لوله راهبردی پارس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم عزیزی در جمع خبرنگاران از دومین پروژه بزرگ خط انتقال فرآورده‌های نفتی به استان فارس خبر داد و اظهارداشت: قرارداد پروژه بزرگ خط انتقال فرآورده‌های نفتی به استان فارس میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و یک بانک به امضا رسیده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد از فرآورده‌های نفتی به وسیله تانکر‌ها از طریق جاده‌ها به استان فارس منتقل می‌شود، افزود: این موضوع با خطر‌های زیادی همراه است که نمونه تصادفات و واژگونی خودرو‌های حمل فرآورده‌های نفتی است.

عزیزی بیان کرد: با ایجاد این خط لوله ظرفیت فرآورده‌های نفتی به ۲۵۰ میلیون لیتر می‌رسد و مخاطرات جاده‌ای نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند که می‌توان این امر را از مزایای پروژه خط انتقال حساب کرد.

رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس با بیان اینکه ۴ سال برای اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: این پروژه از محل منابع داخلی و اعتبارات بانکی در سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و ۴۰۰ کیلومتر خط لوله از مهرآران هرمزگان به شیراز احداث می‌شود.

عزیزی در تشریح جزئیات این طرح گفت: در طول مسیر دو تلمبه خانه، یک پایانه و یک انبار نفت جدید در فسا احداث می‌شود و در نهایت توسعه انبار نفت شیراز رقم خواهد خورد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود: این پروژه موجب افزایش حجم ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در استان فارس با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل نیز می‌شود و تامین کسری و توزیع سوخت مورد نیاز استان از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح است.

وی استفاده از خط لوله به عنوان جایگزین حمل و نقل جاده‌ای و افزایش سهم انتقال فرآورده از طریق خط لوله را از جمله دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد و افزود: کاهش تردد جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های عملیاتی اعم از جاده‌ای و خط لوله و جنبه‌های زیست محیطی از دیگر اهداف مهم این پروژه است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده