تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۵۰۹۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ساعات کاری ساتنا و پایا در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ بیشتر شد

‌می‌متالز - ساعت پایان کار سامانه ساتنا در روز‌های ۲۶ و ۲۸ اسفندماه برای دستور پرداخت‌های بین مشتری ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه و دستور پرداخت‌های بین بانکی ساعت ۲۱ تعیین شده است. همچنین سامانه پایا، همانند روز‌های عادی (غیرتعطیل رسمی) شامل چهار چرخه بوده و دستورپرداخت‌های شاپرکی نیز در چرخه اول (سه و ۴۵ دقیقه بامداد) تسویه خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا، با هدف ایجاد سهولت در پرداخت‌های مشتریان شبکه بانکی در ایام پایانی سال، افزایش یافت.

طبق اعلام بانک مرکزی، ساعت پایان کار سامانه ساتنا در روز‌های ۲۶ و ۲۸ اسفندماه برای دستور پرداخت‌های بین مشتری ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه و دستور پرداخت‌های بین بانکی ساعت ۲۱ تعیین شده است.

در همین راستا در روز ۲۹ اسفندماه دستورپرداخت‌های بین مشتری تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه و دستورپرداخت‌های بین بانکی تا ساعت ۱۴ در سامانه ساتنا انجام خواهد گرفت.

همچنین سامانه پایا، همانند روز‌های عادی (غیرتعطیل رسمی) شامل چهار چرخه بوده و دستورپرداخت‌های شاپرکی نیز در چرخه اول (سه و ۴۵ دقیقه بامداد) تسویه خواهند شد.

همانند روال روز‌های عادی (غیرتعطیل رسمی)، اسناد تسویه بین بانکی (Net) کلیه سامانه‌ها (شتاب، پایا، پل، تجمیع قبوض و ...) در تاریخ ۲۹ اسفندماه نیز در سامانه ساتنا تسویه شده و بانک‌ها با توجه به وضعیت نقدینگی حساب خود نزد بانک مرکزی در این روز، در صورت تمایل مجازند نسبت به ارسال دستورپرداخت‌های ساتنا اقدام کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده