تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۵۰۹۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین مالی زنجیره‌ای صنایع قزوین در دستور کار و پیگیری قرار دارد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: تامین مالی زنجیره‌ای صنایع استان به عنوان یکی از روش‌های جدید تامین سرمایه در گردش مورد نیاز بخش صنعت استان در دستور کار و پیگیری قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، عزیزالله افضلی افزود: با توجه به محدودیت منابع بانک‌ها در تامین مالی صنایع باید از روش‌های نوین، سرمایه در گردش و ثابت صنایع را به منظر رونق بخشی به تولید فراهم کنیم.

وی گفت: در گام نخست تلاش داریم تا تامین مالی زنجیره‌ای را برای صنایع قطعه سازی استان دنبال کرده و محقق کنیم.

افضلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: طرح درج قیمت کارخانه بر روی کالا‌ها تاکنون ۵۳ گروه کالایی در استان قزوین اجرایی شده است.

وی گفت: اجرای این طرح که با هدف پیشبرد اقتصاد مقاومتی، رعایت حقوق مصرف کنندگان و شفافیت بخشی در نظام توزیع و عرضه کالا انجام شده، موجب کاهش ۵ تا ۶۳ درصدی برخی محصولات و حذف چرخه دلالی در توزیع خیلی از محصولات شده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت قزوین با بیان اینکه استان قزوین رتبه نخست عملکرد را در اجرای طرح درج قیمت تولید روی کالا در کشور به دست آورده است، گفت: درج قیمت تولیدکننده روی کالا همچنین موجب حذف تخفیف‌های غیرواقعی و شبهه برانگیز برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مشتریان شده است.

این مسوول از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلفات در این خصوص مراتب را با شماره ۱۲۴ یا ۱۳۵ درمیان بگذارند.

افضلی در ادامه با اشاره به لزوم احیای واحد‌ها و طرح‌های تولیدی راکد، گفت: در سال جاری هفت کارخانه مستقر خارج از شهرک‌های صنعتی استان قزوین احیا و به چرخه تولید بازگشته اند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده