تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۵۱۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون استاندار:

عمانی‌ها مشتاق مراودات تجاری با استان بوشهر هستند

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: فعالان اقتصادی کشور عمان مشتاق توسعه روابط تجاری با ایران به ویژه این استان هستند.

به گزارش می‌متالز، علی باستین روز چهارشنبه افزود: در این ارتباط تشکیل گروه‌های کاری دو یا چند جانبه بین فعالان اقتصادی این استان و کشور‌های عمان و قطر پیش بینی شده تا دروازه‌های جدیدی برای سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و تجارت ایجاد شود.

وی بیان کرد: همچنین در این راستا نشست‌های مقدماتی با عبدالله بن خمیس الکعبی مشاور شورای دولتی و از فعالان اقتصادی کشور عمان برگزار شد و راهکار‌های همکاری دوطرف مورد بررسی قرار گرفت که از نقاط قابل توجه آن اشتیاق عمانی‌ها برای توسعه مراودات تجاری با ایران و به ویژه استان بوشهر بود.

باستین ادامه داد: توسعه اقتصادی با همسایگان جزو اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم است و این رویکرد در بوشهر به صورت ویژه با کشور‌های حاشیه خلیج فارس دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع توسعه اقتصادی با کشور قطر اظهار کرد: با وجود آنکه استان بوشهر معین تجاری کشور قطر و برنامه‌های مختلفی در این ارتباط در دست اقدام است، اما با این وجود ظرفیت دیگر کشور‌ها مورد توجه قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: منطقه آزاد بوشهر این فرصت را فراروی سرمایه گذاران بین المللی و ملی قرار داده است تا با استفاده از مزیت‌های نسبی این استان و فرصت تجاری فیمابین کشور‌های عربی، بازار‌های جدید و گسترده‌ای برای محصولات این استان به وجود آورد.

باستین اظهار داشت: در موضوع کشور‌های حوزه خلیج فارس اکنون توسعه ارتباطات و مراودات با کشور قطر به واسطه میزبانی آن‌ها از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال به صورت ویژه دنبال می‎شود.

وی گفت: بوشهر پیشینه‌ای درخشان در عرصه تجارت و دریانوردی داشته است که در این راستا سعی می‌شود با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها زمینه تحقق این مهم به طور مجدد فراهم شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده