تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۵۱۲۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل جهان فولاد سیرجان مطرح کرد:

صرفه جویی ارز‌ی بومی سازی فقط تجهیزات کلان به حدود ۱۲ میلیون یورو رسید

‌می‌متالز - مدیرعامل جهان فولاد سیرجان اعلام کرد: بومی سازی قطعات و تجهیزات از آغاز فعالیت این مجموعه صنعتی در دستور کار قرار گرفت و فقط برای تجهیزات کلان حدود ۱۲ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را به دنبال داشت.

به گزارش می‌متالز، علی عباسلو تصریح کرد: علاوه براین، جهان فولاد سیرجان از سال ۱۳۹۲ قطعات زیادی بومی سازی کرده و این برنامه به شکل جدی دنبال می‌شود.

وی یاداور شد: شرکت آلمانی طرف قرار داد در سال ۱۳۹۲ سیستم هیدرولیک را تحویل ندادند، از همان آغاز اتکا به شرکت‌های ایرانی به جای خارجی‌ها برنامه ریزی شد.

عباسلو گفت: جرثقیل ۳۸۰ تنی این واحد بزرگ صنعتی، گیربکس آن بومی سازی شد و سیستم‌های نورد، کلاف‌های میلگرد که بشکل حلقه‌ای می‌شود، در داخل ساخته شد.

وی تصریح کرد: جهان فولاد سیرجان برای فعالیت خود رویکردی به شرکت‌های چینی نداشته، بلکه باوجود بهره گیری از تکنولوژی‌های خوب جهانی، بومی سازی و ساخت داخل به عنوان یک اصل سرلوحه کار قرار گرفت.

عباسلو این را هم گفت: برنامه نویسی سیستم کارخانه جهان فولاد سیرجان تو سط ایرانی‌ها نوشته شد و توانستیم ذوب، فولادسازی و پروژه احیا را اجرا بکنیم و بنابر تصمیم مدیران این واحد به جای وارادت قطعات، داخلی سازی را پیاده کردیم.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان خاطرنشان ساخت: امروز از دولت (وزارت صمت) خیلی نباید توقع داشته باشیم، اما انتظار می‌رود شرکت‌ها و گروه‌های سازنده قطعات و تجهیزات و صاحب دانش را مورد حمایت قرار دهد و فولاد سازان و شرکت‌های تولیدی هم این ریسک و مخاطره داخلی سازی را باید پذیرا باشند و بدین ترتیب از آن‌ها حمایت کنند.

ایران امروز دهمین فولاد ساز جهان با تولید ۳۰ میلیون تن شمش محسوب می‌شود و نزدیک به ۴۵ میلیون تن ظرفیت دارد.

براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را در برنامه دارد.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده