تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۵۱۵۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت اعلام کرد:

نقش کلیدی ایجاد تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت برای ساختن ایرانی قوی/ تلاش خدمت‌گزاران وزارت صمت برای به‌کارگیری الگوی حکم‌رانی جدید در این بخش منطبق با الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی

‌می‌متالز - مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید صمت استان گیلان گفت: امروز خدمت‌گزاران شما در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد این تحول به‌منظور ریل‌گذاری جدید و به نمایش گذاشتن الگوی حکم‌رانی جدید در بخش صمت منطبق با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در تلاش هستند.

به گزارش می‌متالز، شهاب جنابی افزود: بخش صنعت، معدن و تجارت از لحاظ گستره مأموریت و اثرگذاری بر معیشت مردم بسیار مهم و حساس است.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه نیمه شعبان و گرامیداشت روز شهدا افزود: در مسیری که در کشور ما از پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی شده تا به نقطه کنونی برسیم، زحمات زیادی کشیده شده است و به لطف خداوند در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌ها و نقاط قوت خوبی به دست آورده‌ایم که مرهون از خودگذشتی و ایثار شهدای عالی قدر و جهادگران این عرصه بوده است.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت اضافه کرد: در کنار پیشرفت‌ها و نقاط قوت موجود، نقاط قابل بهبود مهمی نیز وجود دارند که باید با تمام توان برای حل مسائل آن‌ها و پیشرفت جهشی در آن حوزه‌ها نیز تلاش کرد و این امر شدنی است.

نقش کلیدی ایجاد تحول در بخش صمت برای ساختن ایرانی قوی

جنابی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: اگر به دنبال ساختن ایران قوی هستیم، به ایجاد تحول در بخش‌های مختلف کشور نیاز داریم که یکی از مهم‌ترین آن ها، ایجاد تحول در بخش صنعت، معدن و تجارت است.

وی قوی شدن را مستلزم ایجاد تحول دانست و اضافه کرد: تحول یک امر دفعی و یکباره نیست، بلکه همواره باید به دنبال ایجاد تحول در مسیر پیشرفت و تعالی بود و در هر برهه‌ای باید ابتدا برای ایجاد تحول در خود تلاش کنیم و سپس نقش و وظایف خود در ایجاد تحول در محیط پیرامون خود و جامعه را به درستی بشناسیم و به آن عمل کنیم.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت با بیان این‌که یک‌سری مسائل جاری در بخش صنعت، معدن و تجارت وجود دارد که بطور طبیعی در حال پیگیری است، اضافه کرد: این مسائل در ادارات کل صمت استان‌ها نیز با قوت و جدیت در حال پیگیری و دنبال شدن است؛ اما در کنار این اقدامات جاری، یک‌سری اقدامات برای ریل‌گذاری‌های جدید نیز پیش بینی شده است که در قالب پروژه‌های تعریف شده، دنبال می‌شود.

تلاش برای بکارگیری الگوی حکمرانی جدید در بخش صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی

جنابی در این خصوص گفت: امروز مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد تحول بمنظور ریل‌گذاری جدید و به نمایش گذاشتن الگوی حکمرانی جدید در بخش صمت منطبق با الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی در تلاش است.

وی با بیان این‌که در این راستا نزدیک به صد پروژه تعریف شده است، افزود: عمده دغدغه این پروژه‌ها ریل‌گذاری جدید و بسترسازی مناسب برای فعالیت مطلوب است تا الگوی حکمرانی جدید در این بخش استقرار یابد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیران کل صمت استانی گفت: انتظار این است که در کنار تحقق اهداف و امور جاری، با مشارکت فعال در انجام اقدامات تعریف شده متناظر با پروژه‌های مذکور، در فرآیند ریل‌گذاری جدید به خوبی و فعالانه نقش آفرینی شود.

نگاه آرمانی در گام دوم انقلاب، منافاتی با حل مسائل جاری ندارد

جنابی با بیان این‌که نگاه آرمانی در گام دوم انقلاب منافاتی با حل مسائل جاری ندارد، اضافه کرد: حل این مسائل مقدمه‌ای لازم و ضروری برای گام برداشتن در مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» بیان کرد: به برکت نام‌گذاری که برای شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب انجام شد و به لطف خدا اقدامات خوب و مؤثری در این حوزه انجام شده است که البته تا رسیدن به نقطه ایده‌آل، فاصله داریم و این تلاش‌ها و اقدامات با قوت دنبال خواهد شد.

حمایت استاندار گیلان از بخش صنعت، معدن و تجارت استان و برنامه‌های وزارت صمت

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جلسه خود با استاندار گیلان، تصریح کرد: استاندار و انقلابی گیلان نسبت به مسائل و برنامه‌های تحولی حوزه صنعت، معدن و تجارت بسیار دغدغه‌مند و حامی هستند و انتظارات جدی برای تحقق برنامه‌های این بخش دارند.

باید دغذغه فعالان اقتصادی را دغدغه خود بدانیم

جنابی با بیان این‌که پیگیری مسائل فعالان اقتصادی و ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک دغدغه و رویکرد در وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد انتظار است، ادامه داد: وزیر صمت همواره بر این نکته تأکید دارند که باید دغدغه فعالان اقتصادی را دغدغه خود بدانیم و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

رویکرد پاسخگویی و احساس مسوولیت و امید به آینده

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت با اشاره به ظرفیت‌های خوب در مجموعه اداره کل صنعت، معدن تجارت گیلان، اضافه کرد: مدیرکل جدید صنعت، معدن تجارت گیلان بسیار توانمند و با انگیزه هستند و امیدواریم که از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کنند.

جنابی، رویکرد پاسخگویی و احساس مسوولیت را بسیار مهم دانست و گفت: این موضوع به صورت جدی از همکارانمان در استان مورد انتظار است.

وی در پایان، ضمن تشکر از تلاش‌های همکاران و ذینفعان این بخش افزود: به آینده بسیار خوش بین و امیدوار هستیم و ان شاالله با تلاش جمعی و همدلی و هم افزایی، آینده‌ی روشنی پیش روی خواهد بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده