تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۴۳۷
کد خبر: ۲۵۲۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیر کل جدید صنعت، معدن و تجارت گیلان معرفی شد

‌می‌متالز - دکتر شهاب جنابی مشاور وزیر صمت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه در سفر به استان گیلان و دیدار با استاندار با اشاره به توانمندی‌های صنعتی گیلان اظهار کرد: هم اکنون افزون بر یکصد پروژه در حوزه صمت در کشور تعریف شده که بخش قابل توجهی از آن در بخش زیرساخت است.

به گزارش می‌متالز، وی که به منظور تکریم و معارفه مدیران سازمان صمت گیلان و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی به استان گیلان سفر کرده بود در نشست با استاندار گیلان گفت: برای اجرای این پروژه‌های حوزه صنعت نیازمند تعامل بین بخشی و تدابیر ویژه استانداران هستیم و طرح آمایش سرزمین صنعتی، معدنی و تجاری نهایی شده که احیای صنایع و معادن راکد و نیمه فعال و همچنین توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در آن لحاظ شده است.

دکتر اسدالله عباسی نیز در دیدار مشاور وزیر صمت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه، به نقش و جایگاه صنعت در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم تلاش‌هایی که برای توسعه صنعتی در کشور صورت گرفته، خلا‌هایی در این بخش وجود دارد که باید در جهت رفع آن تلاشی مضاعف صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت صنعت در گیلان و محدودیت‌ها و محرومیت‌های موجود افزود: با وجود مواهب طبیعی ارزشمند در استان و ظرفیت بالای آن در بخش‌های دیگر از جمله گردشگری، توسعه صنعتی گیلان مغفول مانده است.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود زمین در گیلان، لازم است استفاده بهینه از منابع و عزم جهادی برای پیشبرد امور مورد توجه مسوولان و فعالان حوزه صنعت قرار گیرد.

دکتر عباسی بهره گیری از دانش نوین، امکان سنجی برای توسعه صنایع در گیلان و نیز توجه جدی به صنایع دانش بنیان را امری مهم دانست و با اشاره به واحد‌های راکد و نیمه فعال استان، بر ضرورت واگذاری این بنگاه‌های اقتصادی به افراد دارای صلاحیت جهت بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید تاکید کرد.

وی همچنین اهمیت شهرک‌های صنعتی در امر تولید و توسعه اقتصادی را بالا خواند و با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی در این حوزه، تلاش برای خروج واحد‌های تولیدی از رکود را حیاتی ذکر کرد.

استاندار گیلان حمایت از سرمایه گذار را امری مهم در مسیر اعتلای صنعت دانست و افزود: در امر توسعه، نیازمند مدیریت تحول محور هستیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های رئیس سابق سازمان صمت گیلان، مسوولیت را امانتی نزد افراد دانست که در آن جایگاه باید دقت و تمرکز بالایی برای خدمت صادقانه به مردم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین شکوفایی اقتصاد صنعتی را انتظار خود از مدیرکل جدید صمت استان ذکر و اضافه کرد: در این مسیر باید علاوه بر مدیریت منابع، از ظرفیت افراد متخصص و نیرو‌های جوان بهره‌مند شد و از اجرای اقدامات غیرکارشناسانه پرهیز کرد.

در خاتمه این دیدار؛ با قدردانی از رئیس پیشین سازمان صمت استان و مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان؛ به ترتیب تیمور پورحیدری به‌عنوان مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت گیلان و مهدی محبوبی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی شدند.

همچنین پس از این دیدار جلسه رسمی معارفه و تکریم مدیران مذکور با حضور جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار گردید که شهاب جنابی مشاور وزیر صمت و مدیر کل دفتر وزارتی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت:

دکتر جنابی مشاور وزیر صنعت معدن و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صمت گیلان با گرامیداشت روز شهدا اذعان داشت: صنعت، معدن و تجارت کشور از حوزه‌های گسترده‌ای برخوردار است، برای روندی که صنعت، معدن و تجارت کشور تاکنون داشته زحمات بسیارزیادی کشیده شد؛ لذا لازمه ساختن ایران قوی، ایجاد تحول در ساختار صنعت معدن و تجارت کشور است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یک سری مسائل جاری در وزارتخانه در حال پیگیری است، اما در کنار آن‌ها باید اقداماتی از جنس ریل گذاری‌های جدید در راستای توسعه صنعت، معدن و تجارت داشته باشیم. برای این کار در حوزه صنعت ۱۰۰ پروژه تعریف شده است.

وی با توجه به قرار گرفتن در روز‌های پایانی سال تولید پشتیبانی و مانع زدایی افزود: ما باید دغدغه فعالان بخش صمت را دغدغه خود بدانیم و برای رفع آن مشکلات تلاش کنیم. ظرفیت‌های خوبی در همکاران سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان وجود دارد، بنابراین برای تغییر در ترکیب سازمان استانی باید نیرو‌ها و گزینه‌های شایسته راشناسایی و از توانمندی‌های انان در رایتای ارتقا رویکرد پاسخگویی بهره برد.

تیمور پورحیدری رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن تاکید بر ضرورت تجدید بیعت با شهدا بیان داشت: امروز روز بسیار بزرگی است با توجه به مشکلات متعدد حوزه صنعت، معدن و تجارت، امید است با همراهی مسوولین نهاد‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی گام‌های موثری در حوزه صنعت و معدن و تجارت برداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه مشکلات زیادی در حوزه صنعت و معدن وجود دارد، من از امروز کارم را به طور جهادی شروع خواهم کرد و امیدوارم با همراهی همه مسوولین و فعالین بخش خصوصی شاهد ارتقا رتبه حوزه صمت گیلان باشیم و بزودی همایشی بزرگ و گسترده‌ای را به همین منظور برگزار کنیم.

در پایان این مراسم دکتر شهاب جنابی مشاور وزیر صمت و مدیر کل دفتر وزارتی احکام انتصاب مدیران سازمان صمت و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان را اعطا و با اهدای لوح تقدیر از زحمات مدیران قبلی این دو ارکان تقدیر بعمل آورد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده