تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۵۱۷۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نه بزرگ به تحریم؛

جوانان البرز دستگاه حفاری مغزه گیری معادن را بومی سازی کردند/ ممانعت از خروج سالیانه ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور

‌می‌متالز - جوانان اشتهارد با بومی سازی دستگاه حفاری مغزه گیری توانسته اند علاوه بر خودکفایی کشور مانع خروج ارز از ایران و از دست رفن سرمایه‌ها باشند.

به گزارش می‌متالز، این روز‌ها تلاش ۷ ماهه مهندسان جوان البرز برای عبور از دیوار بلند تحریم در عرصه‌های مختلف به ثمر نشسته است.

جوانان اشتهارد با بومی سازی دستگاه حفاری مغزه گیری توانسته اند علاوه بر خودکفایی کشور مانع خروج ارز از ایران و از دست رفن سرمایه‌ها باشند.

حسین قاسمی طراح دستگاه مذکور گفت: با تغییرات کوچک و کم هزینه می‌توان عمق حفاری این دستگاه را افزایش داد.

وی در ادامه افزود: با ساخت دستگاه حفاری مغزه گیری سرعت اکتشاف در معادن کشور بالاتر می‌رود و تا ۷۷ متر را می‌تواند با سایز M نمونه گیری کند.

به گفته قاسمی در صورت حفاری با سایز‌های کوچک می‌توان عمق را تا ۱۰۰۰ متر افزایش داد، مساله‌ای که می‌تواند دستاوردی بزرگ در اکتشافات باشد.

جوانان البرز دستگاه حفاری مغزه گیری معادن را بومی سازی کردند/ ممانعت از خروج سالیانه ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور

با دست پیدا کردن به تکنولوژی ساخت این دستگاه سالانه از خروج ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری و اتفاق ویژه‌ای را در زمینه خودکفایی رقم می‌خورد.

احمد فتاحی مدیر اکتشافات این مجموعه به خبرنگار تیتریک، می‌گوید؛ با توجه به تعداد پرواه اکتشاف به ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون متر در سال خواهیم رسید.

البته به جز تکنولوژی ساخت دستگاه امکان تعمیر و تعویض قطعات یدکی هم توسط این واحد صنعتی در داخل کشور فراهم شده تا حرف اول را بزند.

این شرکت در گام بعدی دستگاه‌هایی با عمق حفاری تا ۱۴۰۰ متر را ساخته و روانه بازار خواهد کرد تا ایران در این زمینه هم از واردات بی نیاز شود.

منبع: تیتر یک

عناوین برگزیده