تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۵۲۰۹۵
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

افزایش قیمت قراضه جهانی در بحبوحه بحران دریای سیاه

‌می‌متالز - به گزارش منابع آگاه بازار، روند صعودی قیمت قراضه فولادی در بازار‌های عمده جهانی در هفته منتهی به جمعه (۱۱ مارس) تداوم داشت، زیرا درگیری در اوکراین تجارت فولاد و مواد خام از منطقه دریای سیاه را مختل نموده و باعث افزایش شدید قیمت‌ها در این بازار شده است.

واکنش فعالان بازار به اختلال ایجاد شده در بازار

به گزارش می‌متالز، در بحبوحه بحران اوکراین و اختلال ناشی از آن کارخانه‌های فولادی جهان واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند، که به برخی از آن‌ها در ذیل اشاره شده است:

  • کارخانه‌های ترکیه به پرداخت قیمت‌های بالاتر برای محموله‌های آوریل ادامه دادند.

  • صادرکنندگان قراضه فولادی ایالات متحده با تقاضای تاجران ترکیه مواجه بودند و انتظار قیمت‌های بالاتر را داشتند.

  • در میان افزایش جهانی، قیمت قراضه وارداتی در ویتنام از قیمت‌های داخلی محصولات فولادی بلند پیشی گرفت.

  • با افت معاملات آتی محصولات فولادی تمام شده، قیمت ضایعات فولادی در چین اندکی کاهش یافت.

  • قیمت قراضه تایوان در بحبوحه رشد جهانی قیمت‌ها به افزایش خود ادامه داد.

  • روند معاملات در هند آرام باقی ماند و خریداران به دلیل نگرانی از نوسانات قیمت، از بازار‌ها دور ماندند و تمایل چندانی به به انجام معاملات نداشتند.

نگاهی کوتاه بر معاملات ترکیه

در هفته منتهی به ۱۱ مارس، فولادسازان ترکیه به رزرو محموله‌های ضایعات فولادی دریایی (برای حمل محموله‌ها در ماه آوریل) با قیمت‌های بسیار بالاتر ادامه دادند.

علاوه بر این، فولادسازان این کشور حداقل شش محموله دریایی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰) را با قیمت‌های بالای ۶۴۵ دلار در هر تن رزرو نمودند.

نگاهی کوتاه بر بازار ایالات متحده

به گزارش فعالان بازار، پیش بینی می‌شود که نرخ صادرات قراضه از ایالات متحده به ترکیه تا ۳۰ دلار در هر تن افزایش یابد. باید گفت با وجود این رشد قیمت اعمالی باز هم پایانی برای افزایش قیمت فولاد و محدودیت‌های عرضه نمی‌توان متصور شد.

با این حال، با وجود تعداد بسیار کمی محموله‌های فروخته نشده و این حقیقت که صادرکنندگان آمریکایی مشغول تامین و نهایی سازی محموله‌های برنامه ریزی‌شده قبل از افزایش چشمگیر بازار هستند، ظاهراً شتاب در هر دو طرف خرید و فروش کند شده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده