تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۵۲۶۵۷
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

افزایش قیمت قراضه داخلی در ترکیه

‌می‌متالز - فعالان بازار اعلام کردند که قیمت قراضه داخلی ترکیه طی هفته منتهی به دوشنبه (۲۸ مارس) به دلیل میزان زیاد تقاضا برای فولاد و رشد قیمت قراضه وارداتی، افزایش یافته است.

تأثیر بحران دریای سیاه بر بازار قراضه فولادی

به گزارش می‌متالز، بحران منطقه دریای سیاه (ناشی از جنگ در اوکراین) باعث کاهش میزان تجارت شده و در نتیجه فولادسازان ترکیه، فولاد و محصولات نیمه تمام فولادی را به بازار‌های صادراتی می‌فروشند. به گفته منابع خبری، این امر به تولیدکنندگان کمک کرده است که قیمت‌های بالاتری برای قراضه بپردازند و در عوض تجارت امنی تجربه کنند.

علاوه بر این، ارزش قراضه وارداتی نیز در هفته‌های اخیر به دلیل بحران دریای سیاه ثابت بوده است و شاخص روزانه فست مارکت برای قراضه فولادی ۱ و ۲ (مخلوط ۸۰:۲۰)، مبدا اروپای شمالی، ۶۵۴.۴۹ دلار در هر تن Cfr ترکیه در روز جمعه (۲۵ مارس) بود که از ۶۴۹.۱۸ دلار در هر تن در هفته گذشته افزایش داشت.

در پاسخ، فولادسازان این کشور قیمت خرید بندیل قراضه خودروی داخلی را بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ لیر (۱۳ تا ۳۰ دلار) در هر تن در هفته گذشته افزایش دادند.

افزایش قیمت خرید قراضه توسط برخی کارخانه‌های فولادسازی

به نقل از متال بولتن، شرکت فولادسازی محصولات بلند و تخت Çolakoglu قیمت خرید خود را برای این ماده به ۹۷۰۵ لیر در هر تن افزایش داد، در حالی که شرکت فولاد آلیاژی بلند Asil Çelik قیمت خرید خود را به ۹۶۷۰ لیر در هر تن افزایش داد.

در همین حال، کارخانه‌های محصولات فولادی بلند IDÇ و Özkan قیمت‌های خرید خود را برای بندیل قراضه خودرو به ۹،۳۵۰ لیر در هر تن و کارخانه همکار Habas قیمت خرید خود را به ۹،۴۹۰ لیر در هر تن افزایش داد.

علاوه بر این، کارخانه‌های محصولات فولادی بلند Ege Çelik و Çebitas و Kiliçlar Hurda (کارخانه اسقاط بزرگ) در ازمیر قیمت‌های خود را به ترتیب ۹۷۹۰ لیر، ۹۳۴۰ لیر و ۹۴۵۰ لیر در هر تن افزایش دادند.

ارزیابی قیمت قراضه فولادی

ارزیابی قیمت فست مارکت در روز دوشنبه برای قراضه فولادی بندیل خودرو داخلی، تحویل ترکیه ۹۳۴۰ تا ۹۷۹۰ لیر در هر تن بود که نسبت به قیمت ۹۱۰۰ تا ۹۷۰۵ دلار در هر تن در هفته گذشته افزایش داشت. در همین حال نیز، قیمت قراضه کشتی‌های داخلی نیز طی هفته گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

ارزیابی قیمت فست مارکت در روز دوشنبه برای محموله‌های قراضه فولادی، ضایعات ذوب ناشی از کشتی شکسته داخلی، تحویل ترکیه ۶۴۵ تا ۶۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۶۴۰ دلار در هر تن هفته گذشته، افزایش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده