تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۵۲۱۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای گشت‌های اقدام مشترک و نظارت بر بازار کرمان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان در نشست ستاد تنظیم بازار استان از تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل شورای معادن استان برای گشت‌های اقدام مشترک و نظارت بر بازار، خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسینی‌نژاد با اشاره به سه دستور کار این نشست از جمله نامه‌های وارده، شفافیت بازار و تأمین میوه شب عید نوروز، افزود: شورای معادن، الگوی جدیدی است که در استان شکل گرفته و در این بخش، ۵ میلیارد تومان اعتبار برای نظارت بهتر در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: این اقدام با توجه به نیاز اصلی مردم در خصوص نظارت بر قیمت‌های عید نوروز انجام شد. این منابع تنها با درخواست دستگاه‌ها و اعلام شماره‌حساب، پرداخت می‌شود و اگر دستگاه‌ها از این اعتبار استفاده نکنند، آن را در جای دیگر هزینه خواهیم کرد.

رئیس سازمان صمت کرمان ادامه داد: هزار و ۳۰۰ تن سهمیه پرتقال برای شمال این استان داشتیم که تاکنون ۹۳۰ تن به استان وارد شده و از روز ۲۵ فروردین‌ماه، توزیع می‌شود.

حسینی‌نژاد با بیان این‌که بحث شفاف‌سازی بازار در وزارت صمت پیگیری می‌شود، گفت: مقرر شده ۳۰ درصد در کالا‌های مصرفی و ۲۰ درصد در کالا‌های سرمایه‌ای نسبت به قیمت تولید افزایش داشته باشیم، بنابراین خرید شفاف ۴۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای، اصناف منتخب و شرکت تعاونی‌ها را برنامه‌ریزی کردیم تا قیمت روی کالا‌های این فروشگاه‌ها درج شود و همه مردم به عنوان یک بازرس در جریان قیمت‌ها قرار گرفته و تخلفات را با شماره تلفن ۱۲۴ ویا ۱۳۵، گزارش دهند.

وی با بیان این‌که سیمان تیپ ۲ از نیاز‌های مهم مردم است در خصوص تولید کارخانه‌های سیمان کرمان گفت: برای قیمت سیمان پیشنهاد دادیم سقفی در قیمت‌گذاری بورس تعیین شود و در نتیجه این نرخ تا اواسط اسفندماه به ۵۶۰ هزار تومان رسید و آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت این محصول کنترل شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده