تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۵۲۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در کدال منتشر شد:

اولین آمار رسمی از بزرگترین هلدینگ ایران بعد از 32 سال

می متالز - شستا بزرگترین هلدینگ سرمایه گذاری ایران برای نخستین بار پس از گذشت ۳۲ سال از زمان تاسیس، اقدام به انتشار صورت های مالی و ارائه اطلاعات برای عموم مردم و فعالان بازار سرمایه کرد.
اولین آمار رسمی از بزرگترین هلدینگ ایران بعد از 32 سال

به گزارش می متالز، هلدینگ سرمایه گذاری تامین اجتماعی معروف به شستا که به عنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه‌گذاری در 6 فروردین سال 65 با سرمایه اولیه دو میلیارد تومان تاسیس شد، برای نخستین بار پس از 32 سال اقدام به انتشار اطلاعات در کدال و برای عموم مردم و فعالان بازار سرمایه کرد.

این اطلاعات شامل گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع برای سال مالی منتهی به خرداد گذشته و جاری، اطلاعات صورت مالی تلفیقی پایان دوره به همراه گزارش حسابرسی و بازرس قانونی سال مالی گذشته و جاری و تصمیمات مجمع سالانه 97 است.

این هلدینگ 3.9 هزار میلیارد تومانی با 200 زیرمجموعه و حدود 1000 عضو هیات مدیره ، دارای 59 هزار و 731 نیروی انسانی و سهم 10 درصدی ارزش روز بورس است .

در ترکیب هیات مدیره شستا، اکبر ترکان نماینده سازمان تامین اجتماعی به عنوان رئیس هیئت مدیره، عبدالحسین ثابت نماینده شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران به عنوان عضو هیئت مدیره، مرتضی لطفی نماینده شرکت رفاه گستر تامین اجتماعی به عنوان مدیرعامل سابق و نایب رئیس هیئت مدیره، احمد فیاض بخش نماینده موسسه املاک و مستغلات تامین اجتماعی به عنوان عضو هیئت مدیره و محمدرضا رستمی به عنوان عضو هیئت مدیره که سابق بر این معاون شرکت بورس تهران بوده و مدیرعامل فعلی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی است،حضور دارند.

این هلدینگ بورسی بر اساس نتایج اعلامی از مجمع سالانه منتهی به خرداد سال گذشته از 1.02 هزار میلیارد تومان سود انباشته تلفیقی، 717.1 میلیارد تومان بین سهامداران (دولت) تقسیم کرد.

اولین پیش بینی سود هر سهم شرکت اصلی در سال مالی منتهی به خرداد سال جاری، 4022 ریال بوده که از این پیش بینی 322 ریال محقق شده است. سود واقعی هر سهم در صورت های مالی تلفیقی هم 901 ریال اعلام شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده