تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۲۵۲۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وعده های وزیر اقتصاد به نمایندگان مجلس

می متالز - سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ضمن تشریح نشست مشترک فراکسیون متبوع با وزیر اقتصاد از وعده های وی به نمایندگان خبر داد.
وعده های وزیر اقتصاد به نمایندگان مجلس

به گزارش می متالز، حسن نقوی حسینی در تشریح نشست فراکسیون نمایندگانه ولایی مجلس با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفت: در ابتدای این نشست نمایندگان مردم به بیان مسائل پرداختند که مهمترین آن خصوصی سازی و توجه بیشتر به عملکرد سازمان خصوصی سازی بود.

وی افزود: نمایندگان به موضوعاتی از جمله توجه ویژه به مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از صندوق توسعه ملی بر اساس قانون، اولویت قرار دادن مبارزه با فساد اقتصادی و جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی، اهتمام در دریافت مالیات از گروه‌هایی که فرار مالیاتی دارند و نظارت کامل بر موضوعات حوزه ارز و مبادلات ارزی و جلوگیری از دلال بازی پرداختند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین مسائلی از جمله نظارت دقیق برفروش کارخانجات، شرکت‌ها و اموال دولتی که گاها با قیمت‌های بسیار پایین و رانت فروخته می‌شوند، آخرین وضعیت FATF و تاثیر آن بر حوزه بانکی، آزادسازی کالاها و اجناسی که در گمرک نگهداری می‌شود، اصلاح ساختار بانکی و ضرورت تقویت آن و همچنین تعیین تکلیف بدهی دولت به بانک‌ها مطرح شد.

نقوی حسینی گفت: دژپسند اعلام کرد اهتمام و برنامه ویژه‌ای در سالم‌سازی و فعال سازی خصوصی‌سازی ها داریم.همچنین در حوزه گمرک، طراحی‌های اساسی صورت گرفته و قطعا در این حوزه شاهد تحولات خوبی می‌شویم و قانونمند سازی و جلوگیری از فرار مالیاتی به صورت ویژه در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد و الکترونیک شدن نظام مالیاتی باید صورت بگیرد.

وی افزود: هوشمندسازی اقتصاد ، گمرک الکترونیکی، مالیات الکترونیکی، خصوصی سازی الکترونیکی و اقتصاد هوشمند از اهداف وزارت اقتصاد است و دژپسند به نمایندگان در مجلس قول داد تا آخر دوره وزارت مالیات الکترونیکی شده و فرار مالیاتی خاتمه پیدا می‌کند.بانک‌ها و فعالیت‌های بانکی نیز باید ساماندهی شوند و لازم است اموال را واگذار کنند.پیگیر موضوع FATF نیز هستیم و موضوع را مدیریت کردیم، در زمینه پولشویی نیز محکم و استوار قدم برمی‌داریم و با آن مبارزه می‌کنیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده