تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۵۲۸۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
درسال ۱۴۰۰ صورت گرفت:

عملیاتی شدن بیش از هزار مصوبه برای مانع زدایی از تولید در خراسان‌رضوی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی از عملیاتی شدن ۱۰۱۰ مصوبه برای مانع زدایی از تولید در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی گفت: مهم‌ترین اولویت ما پیگیری تسهیل تولید است و بر این اساس تعداد ۱۶۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکل واحد‌های تولیدی با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مشارکت تشکل‌های ذیربط در قالب ۷ گروه بانکی، تأمین مالی و تسهیلات، انرژی، محیط زیست شهرک‌های صنعتی و منابع طبیعی، سرمایه‌گذاری و زیربنایی، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی وگمرک، امور کشاورزی، امور اصناف و امور معدن توسط این سازمان و با محوریت استانداری خراسان‌رضوی برگزار شده که منجر به رسیدگی هزار و ۴۹ پرونده و صدور هزار و ۴۰۰ مصوبه عملیاتی شده است.

دبیرکارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان افزود: از مجموع هزار و ۴۰۰ مصوبه تعداد ۸۰ مصوبه مربوط به حل مشکلات واحد‌های فعال بزرگ تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان و تعداد ۵۰ مصوبه مربوط به اجرای طرح‌های نیمه تمام با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: تعداد هزار و ۱۰ مصوبه از مجموع مصوبات، معادل ۷۲ درصد اجرایی شده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌‍‌رضوی مهم‌ترین محور‌های مطرح شده ستاد تسهیل استان را امهال بدهی، بخشودگی جرایم، اعطای تسهیلات، رفع مشکلات زیست محیطی، تأمین زمین، رفع مشکلات ارزی، تأمین مواد اولیه، راه‌اندازی واحد‌های اشتغال‌زا، تأمین انشعابات آب، برق و گاز، کارت بازرگانی، تأمین تجهیزات، فعال‌سازی معادن، معافیت‌های مالیاتی و .. برشمرد.

رجبی ادامه داد: حل مشکلات واحد‌های تولیدی کمک مؤثری در اشتغال و ایجاد رشد اقتصادی دارد بگونه‌ای که اقدامات صورت گرفته برای مانع‌زدایی تولید موجب حفظ و تثبیت اشتغال ۱۸ هزار نفر و ایجاد اشتغال جدید ۴ هزار نفر شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده