تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۵۳۰۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتحادیه اروپا در پی تحریم کامل تجارت با روسیه؟

‌می‌متالز - روز سه شنبه، اعضای اتحادیه اروپا چهارمین بسته از اقدامات تنبیهی علیه روسیه را وضع کردند. مجازات‌های جدید شامل ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش انرژی روسیه و ممنوعیت صادرات کالا‌های لوکس و واردات آهن و فولاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ماتئوس موراویسکی، نخست وزیر لهستان از اتحادیه اروپا خواسته که محاصره تجاری کامل روسیه را به بسته جدید تحریم‌های ضد روسی اضافه کند.

ماتئوس موراویتسکی، نخست وزیر لهستان گفت که روسیه باید با ممنوعیت کامل تجارت با اعضای اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از تحریم‌های شدیدتر به دلیل حمله به اوکراین روبرو شود.

نخست‌وزیر لهستان می‌گوید: «لهستان پیشنهاد می‌کند در اسرع وقت یک محاصره تجاری را به این بسته تحریم‌ها اضافه کند، به طوری که این محاصره یا تحریم تجاری شامل هر دو بندر دریایی اش شود و هم ممنوعیت تجارت زمینی را در بر گیرد».

وی معتقد است قطع کامل تجارت روسیه این کشور را وادار می‌کند تا به این نکته فکر کند که آیا بهتر است این جنگ ظالمانه متوقف شود یا خیر.

روز سه شنبه، اعضای اتحادیه اروپا چهارمین بسته از اقدامات تنبیهی علیه روسیه را وضع کردند. مجازات‌های جدید شامل ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش انرژی روسیه و ممنوعیت صادرات کالا‌های لوکس و واردات آهن و فولاد می‌شود.

این ممنوعیت کلیه معاملات با شرکت‌های خاص متعلق به دولت روسیه و ممنوعیت واردات فلزات مختلف از روسیه را مورد هدف قرار می‌دهد.

آژانس‌های اروپایی همچنین از ارائه رتبه‌بندی اعتباری به افراد یا نهاد‌های روسی منع شده‌اند و شهروندان اتحادیه اروپا حق انجام هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در بخش انرژی روسیه را ندارند.

منبع: اقتصاد نیوز

عناوین برگزیده