تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۵۳۱۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فرماندار چالوس خواستار توقف فعالیت واحد‌های معدنی پیرامون منطقه رانشی مرزن آباد شد

‌می‌متالز - فرماندار چالوس از احتمال تداوم رانش زمین در عرصه مرتعی مرزن آباد این شهرستان ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف فوری فعالیت معدن موجود در این منطقه و دیگر مناطق رانشی شد.

به گزارش می‌متالز، بتازگی تصاویری از رانش زمین در عرصه طبیعی بخش مرزن آباد چالوس در فضای مجازی منتشر شده که پرسش‌ها و نگرانی‌هایی را برای مخاطبان یجاد کرده است.

علی قاسمی روز سه شنبه گفت که مسوولان شهرستان روز گذشته بلافاصله پس از مشاهده تصاویر منتشر شده از منطقه‌ای که رانش زمین صورت گرفته بازدید کردند و پس از آن هم شب گذشته نشستی در این مورد برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی با اظهار این که رانش زمین در منطقه مرتعی "للجا" واقع در ضلع شرقی جاده روستایی "سنار" بخش مرکزی مرزن آباد رخ داده، گفت که در این حادثه بیش از یک هکتار از زمین رانش کرده است و احتمال ادامه رانش در صورت تداوم فعالیت معدن منطقه وجود دارد.

فرماندار چالوس اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از علت‌های وقوع این حادثه فعالیت واحد تولیدی شن و ماسه در پیرامون این نقطه رانشی است و به احتمال زیاد با انفجار‌هایی که در این منطقه رخ داده است باعث بروز این حادثه شده است و به همین دلیل هم در نشست شب گذشته مصوب کردیم که فعالیت این واحد معدنی متوقف شود.

وی از مسوولان سازمان صمت مازندران هم خواست تا هر چه زودتر از منطقه بازدید و در برای معدن تعیین تکلیف کنند.

قاسمی همچنین از دستگاه‌های صدور پروانه اکتشاف معدن و نیز تولید مصالح مانند شن و ماسه در این شهرستان خواست تا در فرآیند کار کارشناسی و مطالعه از سطح عرصه نسبت به مخاطرات طبیعی و زیست محیطی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

فرماندار چالوس به صاحبان کارگاه‌های تولیدی شن و ماسه بخش مرزن آباد که بتازگی مجوز فعالیت یا تمدید دریافت کرده اند، هشدار داد تا زمان بازدید و بررسی مسوولان استانی به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت از منطقه رانشی اجازه فعالیت ندارند.

برابر آمار رسمی دستکم ۹ واحد تولیدی شن و ماسه در بخش مرزن آباد شهرستان چالوس فعالیت دارد. این بخش با برخورداری از یک نقطه شهری و نیز حدود ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده کندوان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مازندران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده